ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پایان اجلاس جامعه اطلاعاتی در تونس

| جمعه, ۲۷ آبان ۱۳۸۴، ۱۰:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - دور نهایی اجلاس سران جامعه اطلاعاتی پس از سه روز بعد ازظهر روز جمعه به کار خود پایان داد.
در این اجلاس تعهدنامه تونس و برنامه اجرایی تونس برای جامعه اطلاعاتی به تصویب رسید.
در این اجلاس که با حضور بیش از 18 هزار نفر از مقامات دولتی 176 کشور، سازمان های بین المللی، NGO ها ، بخش خصوصی و رسانه ها ارایه شد در سه روز مسایل مربوط به جامعه اطلاعاتی در نزدیک به 300 نشست موازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت
در این اجلاس تصمیم گرفته شد که به علت بی نتیجه ماندن موضوع راهبری اینترنت قرار بر این شد که ادامه مذاکرت از طریق یک فوروم پیگیری شده و دبیرکل سازمان ملل گزارشی را ارایه بدهد و در آن نحوه ادامه بحث حاکمیت اینترنت ارایه شود.
www.jpg
همچنین در کنار این اجلاس نمایشگاهی برای نمایش دستاوردهای ICT برگزار شد که قرار است این نمایشگاه تا یک روز بعد نیز ادامه یابد.
در این نمایشگاه 66 کشور حضور داشتند که در قالب 319 غرفه و در پنج بخش ساماندهی شده بودند. بخش اول راهکارهای الکترونیکی، بخش دوم دسترسی فرهنگی، بخش سوم توسعه مشارکت، بخش چهارم پژوهش و نوآوری و بخش پنجم نیز غرفه های ملی بود که ایران در این بخش حضور داشت.
ایران در سه گروه محصولات خود را عرضه کرده بود که مخابرات، شورای عالی اطلاع رسانی، دسترسی، وزارت بهداشت، آموزش و پروش و بازرگانی بودند که در آنها به معرفی سرویس های الکترونیکی پرداخته شدده بود.
همچنین سه گروه اسلامی نیز شامل موسسه تحقیقات علوم اسلامی، دفتر تحقیقات علوم اسلامی، موسسه علوم اسلامی تبیان و سازمان میراث فرهنگی و وزارت خارجه به معرفی محصولات خود پرداختند.
انجمن شرکت های انفورماتیک و مجمع ناشران الکترونیک هم به عنوان بخش خصوصی در این نمایشگاه حاضر بودند .
9 کارگاه برای ایران پیش بینی شده بود که روزانه سه کارگاه را به خود اختصاص می داد.

  • ۸۴/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">