ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پایان پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸

| سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

تمامی نسخه‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ امروز به پایان پشتیبانی می‌رسند و کاربران باید به آخرین نسخه ویندوز آپدیت شوند.

کاربرانی که هنوز ویندوز ۷ مایکروسافت را بر روی رایانه خود اجرا می‌کنند ممکن است در معرض خطر باشند چرا که مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی رایگان را برای سیستم ارائه نمی‌کند.

به گزارش الف ویندوز ۷ و ۸.۱ مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی توسعه یافته را برای آسیب‌پذیری‌های مهم و حیاتی دریافت نخواهند کرد. این شرکت به پشتیبانی از تمامی نسخه‌های Windows Server ۲۰۱۲ و Windows Server ۲۰۱۲ R۲ پایان می‌دهد.

مایکروسافت به طور رسمی پشتیبانی امنیتی ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را در ژانویه ۲۰۲۰ پایان داد. اما مشتریانی که برنامه Extended Security Update (ESU) را خریداری کرده‌اند همچنان می‌توانند از این سیستم عامل‌های قدیمی در دستگاه خود استفاده کنند، اما به روزرسانی امنیتی دریافت نمی‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد کاربران چاره‌ای جز به روز رسانی کامپیوتر و لپ‌تاپ خود به آخرین نسخه ویندوز نخواهند داشت.

مایکروسافت اعلام کرد: «بیشتر دستگاه‌های ویندوز ۷ الزامات سخت‌افزاری برای ارتقا به ویندوز ۱۱ را برآورده نمی‌کنند، برای جایگزین، رایانه‌های شخصی ویندوز ۷ سازگار را می‌توان با خرید و نصب نسخه کامل نرم‌افزار به ویندوز ۱۰ ارتقا داد».

این شرکت در ادامه افزود: قبل از سرمایه‌گذاری برای ارتقا به ویندوز ۱۰، لطفاً در نظر داشته باشید که تاریخ پشتیبانی ویندوز ۱۰ نیز در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

این شرکت همچنین به مشتریان توصیه کرد دستگاه‌های قدیمی ناسازگار با ویندوز ۱۱ را با رایانه‌های به‌روز شده با آخرین قابلیت‌های سخت‌افزاری جایگزین کنند.

اگر نمی‌دانید چگونه سیستم عامل ویندوز را در رایانه خود به روز کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

- به تنظیمات بروید

- بر روی Windows Update کلیک کنید

- در اینجا، "Check for updates" را انتخاب کنید.

اگر به‌روزرسانی برای دستگاه شما در دسترس است، می‌توانید فوراً آن را دانلود کنید یا به‌روزرسانی را موقتاً متوقف کنید یا زمان دانلود آن را تغییر دهید.

در همین حال، پشتیبانی مایکروسافت اج ۱۰۹ برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ نیز از امروز یعنی ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. در حالی که مرورگر به کار بر روی این نسخه‌ها ادامه می‌دهد، با این حال، واجد شرایط به‌روزرسانی امنیتی نخواهد بود و این موضوع، آن را در برابر مشکلات آسیب‌پذیر می‌کند. به گفته مسئول امنیتی مایکروسافت، این نسخه از Microsoft Edge همچنین آخرین نسخه‌ای خواهد بود که از Windows Server ۲۰۰۸ R۲، Windows Server ۲۰۱۲ و Windows Server ۲۰۱۲ R۲ پشتیبانی می‌کند.

  • ۰۱/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">