ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (ویژه فصل بهار ۱۴۰۳) که اخیرا منتشر شده گویای پیشتازی همراه اول در زمینه پایداری در ارایه خدمات صوتی و اینترنتی در قیاس با دو اپراتور دیگر است.
به گزارش آی‌تی آنالیز در این گزارش چهار شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده، میزان قطعی سرویس داده، میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس صوت و میزان قطعی این سرویس مورد بررسی قرار گرفته است که نشان از ارایه پایدارترین خدمات صوتی و داده‌ای از سوی همراه اول است.
بر این اساس در شاخص میزان برقراری موفق سرویس داده، همراه اول با ۹۹.۴۵درصد در فناوری نسل ۳ و ۹۹.۷۷درصد در فناوری نسل ۴ (۴G) از ایرانسل و به ترتیب با ۹۷.۲۸درصد و ۹۹.۶۷درصد جلوتر بوده و خدمات پایدارتری را به کاربران خود ارایه کرده است.
در حوزه خدمات صوتی و مکالمه نیز همراه اول پیشتازی خود را حفظ کرده است. بر این اساس همراه اول در میزان برقراری موفق خدمات صوتی با ۹۹.۳۹درصد در فناوری نسل ۲ و ۹۹.۸۵درصد در فناوری شبکه نسل ۳ از ایرانسل و به ترتیب با ۹۸.۹ درصد و ۹۹.۸۱درصد، توانسته بالاترین میزان موفقیت در برقراری تماس‌ها و مکالمات را ارایه دهد.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد همراه اول در شبکه ارتباطی خود کمترین میزان قطع مکالمات و سرویس‌های صوتی را نیز از آن خود کرده است. بر این اساس این اپراتور با ۰.۳۱درصد در شبکه نسل ۲ و ۰.۱۴درصد در فناوری نسل ۳ (۳G) بالاترین استاندارد در تداوم مکالمات را برای مشترکانش داشته است. 
این آمار در شبکه ایرانسل به ترتیب ۰.۴۲درصد در نسل ۲ و ۰.۲۴در نسل ۳ و برای اپراتور رایتل نیز معادل ۰.۵۸درصد در میزان قطعی سرویس صوتی بوده است.
گزارش فصل بهار رگولاتوری همچنین حکایت از رشد سهم بازار M۲M (ارتباطات دستگاه به دستگاه) همراه اول دارد. بر این اساس به علت پایداری و سرعت بالای ارایه خدمات دیتا از سوی این اپراتور سهم بازار اشتراک‌های M۲M همراه اول به میزان ۴ درصد نسبت به سه ماهه قبلش (زمستان ۱۴۰۳) رشد داشته است.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">