ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرونده جدید اسنپ در سازمان راهداری

| سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که برخی رانندگان تاکسی سواری کرایه از افزوده شدن گزینه سفر برون‌ شهری برای ‌جابه‌جایی مسافر بین شهرها در اپلیکیشن اسنپ خبر داده‌اند، دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار داد.

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه‌ای در این مورد به مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌ شهری کشور از وی خواسته است مدارک فعالیت اپلیکیشن اسنپ در حمل و نقل بین شهری مسافری به دفتر حمل و نقل مسافر سازمان ارایه شود تا طی مراحل بعدی مسیر گردد.

پیش از این نیز باقرجوان ورود شرکت‌های تاکسی اینترنتی به حمل مسافران بین شهری را غیر قانونی دانسته و اعلام کرده بود: موضوع انحصار فعالیت بین شهری زیر نظر سازمان راهداری، قانون مصوب مجلس است و این شرکت‌ها نمی‌توانند قانون را زیر پا بگذارند.

وی با تاکید بر این‌که بر اساس قانون، برای تردد وسایل حمل و نقل عمومی در جاده‌ها باید صورت وضعیت حمل مسافر از سازمان راهداری اخذ شود، به «مهر» گفته بود: شرکت مذکور چگونه می‌خواهد این خلأ قانونی را پر کند؟

وی چنین اقداماتی را غیر اصولی و غیر قانونی ذکر کرده و تاکید کرده بود: رانندگان خودروهای عمومی بین شهری که با صورت وضعیت‌های صادره از سوی این سازمان فعالیت می‌کنند، کاملاً رصد شده هستند و صلاحیت آنها برای فعالیت در بخش جاده‌ای، احراز شده است.

به گزارش تین نیوز،باقرجوان عنوان کرده بود: تنها نهاد صاحب صلاحیت برای صدور مجوز فعالیت جابه‌جایی مسافر بین شهری، وزارت راه و شهرسازی است و هر شرکت تاکسی اینترنتی دیگر در صورت این کار، با مشکل مواجه خواهد شد.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور نیز چندی پیش به تین نیوز گفته بود: اخیراً اسنپ در اقدامی عجیب، غیرقانونی و برخلاف تمام پروتکل‌ها و تعهدات قبلی، در اپلیکیشن خود اقدام به افزودن گزینه سفر برون‌شهری برای ‌جابه‌جایی مسافر بین شهرها نموده است.

حمید حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرده بود: فارغ از غیر قانونی بودن چنین اقدامی، این عمل در شرایطی صورت می‌گیرد که شرکت‌های مسافربری جاده‌ای به‌خاطر شرایط کرونا و کم شدن سفرهای غیر ضروری و بیشتر مورد استفاده قرار گرفتن خودروهای شخصی در مسافرت‌ها و عدم حمایت لازم از سوی دولت، تقریباً در حال ورشکستگی بوده و به‌سختی خود را سر پا نگاه داشته‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">