ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروژه‌های توسعه ارتباطات در کشور افتتاح شد

| سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی از چندین پروژه‌ ارتباطی در سطح کشور با حضور وزیر ارتباطات رونمایی و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و معاونان این وزارتخانه و جمعی از فعالان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس برگزار شد.

در این مراسم پروژه‌هایی شامل اتصال ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق ارتباط تصویری با ۴ روستا به نمایندگی از سایر روستاها افتتاح شد.

چهار روستای آبرود از توابع شهرستان داورزن در استان خراسان‌رضوی؛ روستای نگار من از توابع شهرستان شاهرود در استان سمنان، روستای گرزین خیل از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندران و روستای کلاهو از توابع شهرستان بشاگرد استان هرمزگان از طریق ارتباط تصویری به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

در همین حال اتصال شبکه فیبرنوری در استان بوشهر از طریق ارتباط تصویری با استانداری بوشهر انجام شد.

توسعه ظرفیت مراکز تبادل ترافیک داخل کشور IXP و سامانه NPT و راه‌اندازی مرکز داده ایرانیان نت با دستور وزیر ارتباطات از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز افتتاح شد.

در ادامه این مراسم، تفاهم‌نامه توسعه دسترسی به شبکه فیبرنوری میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ۹ شرکت ارائه کننده خدمات ارتباطات ثابت به امضا رسید. با امضای این تفاهم‌نامه، ۹ شرکت متعهد شده‌اند بیش از ۸ میلیون پورت از ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری مدنظر را راه‌اندازی کنند.

در ابتدای این مراسم نیز پنلی با موضوع فناوری‌های دیجیتال در خدمت سالمندان با حضور محمد خوانساری معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ICT برگزار شد.

در بخشی از این پنل، وینچنزو پیوری رئیس منطقه ۸ IEEE؛ سخنرانی علمی با موضوع « روندهای آینده فناورانه؛ چشم انداز آینده IOT » ارائه کرد.

وزیر ارتباطات در حاشیه این مراسم از نمایشگاه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات نیز بازدید کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">