ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروژه های IT سلاخی می شود

| پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

اگرچه در برنامه توسعه پنج ساله چهارم به فناوری اطلاعات نگرش جدی شده است؛ اما راهکارهای رسیدن به این برنامه در میان مدیریت دولتی وجود ندارد.

هومن صالحی، مدیر یک شرکت نرم افزاری، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، سال 85 را سال خوب و پویایی برای فناوری اطلاعات ارزیابی نکرد و با بیان این که مدیران ارشد تصمیم‌‏گیرنده در حوزه IT از رسالت اصلی خود که همانا اعتلای این صنعت بوده دور مانده‌‏اند، اظهار داشت: فناوری اطلاعات در تمام دنیا با نرخ بسیار سریع در حال رشد است؛ اما در ایران این حوزه روز به روز در حال رکود بیشتر است.

وی، تغییر مدیریتی در سطح کشور را ازجمله معضلات پیش روی بخش خصوصی در ناکامی پروژه‌‏ها دانست و گفت: پروژه‌‏های فناوری اطلاعات در کشور ما جزء اولین پروژه‌‏های هستند که با تغییر مدیریت سلاخی می‌‏شوند که این امر سبب کاهش نقدینگی شرکت‌‏ها خواهد شد.

مهندس صالحی، با بیان این‌‏که حمایت دولت در قالب وام به شرکت‌‏ها اغلب با سود بانکی بسیار بالا همراه است و شرکت‌‏ها را با مشکل مواجه می‌‏کند، خاطرنشان کرد: نبود برنامه‌‏ریزی کلان برای استفاده از IT در سطح سازمان‌‏ها، اساسی‌‏ترین مشکل شرکت‌‏های خصوصی است؛ چراکه با تغییر مدیریت و بنا به سلایق شخصی مدیریت جدید نگرش در خصوص پروژه‌‏های IT نیز تغییر کرده و شرکت‌‏ها را با مشکل جدید مواجه می‌‏کند.

وی افزود: اگرچه برنامه مدون پنج ساله درکشور ما وجود دارد؛ اما راهکارهای رسیدن به آن در میان مدیریت دولتی وجود نداشته و به محض تغییر مدیریت، IT از صفر آغاز خواهد شد و نرم افزارهای دیگری جایگزین نرم افزارهای فعلی می‌‏شوند.

مهندس صالحی، با بیان این که اگرچه شرکت‌‏های خصوصی در این حوزه مطالبات خود را دیر دریافت می‌‏کنند، اما مشکل اساسی این شرکت ها عدم پرداخت نیست، افزود: مشکل شرکت‌‏های خصوصی حوزه IT نبود برنامه کلان و مدیریت آن در سطح سازمان‌‏ها و دولت است که سبب می‌‏شود درآمدی نصیب این شرکت‌‏ها نشود.

  • ۸۶/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">