ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات گفت: در توسعه پهنای باند داخلی و خارجی، سیاست وزارت ارتباطات ارائه سرویس به کسانی است که سالها در صف انتظار بودند و افزایش سرعت کاربران فعلی در اولویت بعدی است.

به گزارش  فارس، محمود واعظی وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه تفکیک پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه تا یک ماه آینده خبرداد.

وی گفت: پیرو درخواست نمایندگان مجلس یکی از اپراتورهای تلفن همراه این سامانه را آماده کرده و اپراتور دیگر نیز به زودی آماده خواهد کرد که در نهایت امکان تفکیک پیامک‌های تبلیغاتی ظرف یک ماه آینده فراهم خواهد شد.

واعظی همچنین از آزاد شدن ماهواره بلوکه شده مصباح خبرداد و گفت: بلوکه شدن این ماهواره به دلیل مسائل تحریم بود که به زودی این ماهواره را پس خواهیم گرفت.

واعظی درباره تاثیر توافق اخیر در بهبود دسترسی به اینترنت، گفت: درباره اینکه آیا سرعت اینترنت کاربران فعلی را افزایش دهیم یا اجازه دهیم کسانی که سالها در نوبت اینترنت بودند سرویس دریافت کنند، در وزارتخانه تصمیم‌گیری شد و مورد دوم به عنوان اولویت انتخاب شد.

وی گفت: به این ترتیب در حالیکه در ابتدای فعالی دولت یازدهم حدود 4 میلیون نفر از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کردند این تعداد اکنون به 29 میلیون نفر رسیده است و در آینده نیز با توسعه شبکه ملی اطلاعات و راه‌اندازی دولت الکترونیک کیفیت دسترسی به اینترنت افزایش می‌یابد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پس از پساتحریم اولویت دولت رونق اقتصادی است، گفت: دولت برای ایجاد اشتغال از حوزه ICT کار را آغاز کرده است.

وی گفت: در 2.5 سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده که 6 هزار و 500 میلیارد تومان آورده بخش خصوصی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">