ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسناد منتشر شده توسط کمیسیون اروپا نشان می‌دهد پلیس بلژیک خواستار دسترسی مستقیم و آنی به همه ارتباطات کاربران، اعم از پیام‌های رمزگذاری شده و رمزگذاری نشده در همه نرم افزار‌های پیام رسان است.
به گزارش صدا و سیما؛  اسناد منتشر شده توسط کمیسیون اروپا نشان می‌دهد پلیس بلژیک خواستار دسترسی مستقیم و آنی به همه ارتباطات کاربران، اعم از پیام‌های رمزگذاری شده و رمزگذاری نشده در نرم افزار‌های پیام رسان، ازجمله سیگنال، واتس اَپ و پیام رسان‌های دیگر است. در سندی دیگر ایجاد مرجعی مورد اعتماد برای کنترل بر (پیام های) رمزگذاری شده پیشنهاد شده است. 
پایگاه اینترنتی سایبرنیوز در گزارشی به قلم اِرنِستاس ناپریس نوشت: در سند واحد ملی پشتیبانی فنیِ پلیس فدرال بلژیک آمده است: «اوپراتور (شرکت پیام رسان) به محض دریافت درخواست قانونی صادر شده توسط مرجع قضایی ذیصلاح وظیفه دارد امکان دسترسی به ارتباطات لحظه‌ای (آنلاین) را فراهم کند.»
این سند که رسانه خبری هایزِه آنلاین آلمان به آن پی برد، بخشی از بحث‌های محرمانه‌ای است که تقریباً یک سال در گروه بلندپایه اروپا (اچ ال جی) درباره دسترسی به داده‌ها و اطلاعات برای اعمال مؤثرتر قانون ادامه داشت.
کمیسیون اروپا در پاسخ به درخواست پاتریک بِرِیر، عضو پارلمان اروپا از حزب پایرِت، برخی از این اسناد را که بخش‌هایی از آن ویرایش شده است، منتشر کرد. در سند واحد ملی پشتیبانی فنی پلیس فدرال بلژیک به «نیاز واقعی» نهاد‌های مجری قانون برای دسترسی مؤثر به داده ها، ازجمله تقریباً در زمان واقعی (به صورت لحظه‌ای و آنلاین)، حتی به عنوان اقدامی استثنایی پرداخته شده است که به موجب قانون محدودیت‌های شدیدی درباره آن وجود دارد. استدلال پلیس این است که شناسایی عاملان پس از اقدام کیفری مهم است؛ اما شناسایی اهداف احتمالی و جلوگیری از وقوع اقدام کیفری حتی مهم‌تر است. در این سند تصریح شده است: «این میزان کارآیی زمانی محقق می‌شود که امکان دسترسی لحظه‌ای و آنلاین – در زمان واقعی- به داده‌ها وجود داشته باشد.
به موجب سندی که این واحد ارائه کرده است، فرایند دسترسی به داده‌ها و اطلاعات شامل درخواست همسان سازی شده مقامات است که احتمالاً با حکم دادگاه تایید شده است و پاسخ همسان سازی شده (شرکت) ارائه کننده خدمات (پیام رسان) که در قالبی امن و قابل فهم ارسال می‌شود.
اوپراتور‌های خدمات پیام رسان بار‌ها تاکید کرده اند که خودشان هم به ارتباطات رمزگذاری شده دسترسی ندارند. مِرِدیت ویتیکِر، رئیس بنیاد سیگنال با پیشنهاد‌های «کنترل چت (گفتگو)» به شدت مخالف است و در این باره جای هیچ گونه تردیدی باقی نگذاشته است. وی در پاسخ به پیشنهاد کنترل چت‌ها (گفتگو‌ها در پیام رسان ها) در اروپا در رسانه ایکس گفت: «به جای تضعیف تضمین‌هایی که درباره حفظ حریم خصوصی (کاربرانمان) داده ایم، بازار اتحادیه را ترک خواهیم کرد.»
سازمان‌های حقوق دیجیتالی و جامعه مدنی با تلاش‌ها برای تضعیف حریم خصوصی دیجیتالی و (پیام های) رمزگذاری شده مبارزه می‌کنند. سازمان‌های متعدد دهم ژانویه با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار شفافیت و مشارکت بیشتر همه طرف‌های مربوط در بحث‌های «گروه بلندپایه اروپا» شده اند.

  • ۰۳/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">