ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و کمین مجرمان مجازی هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس به روش‌های شایع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال اشاره و اظهار داشت:در فضای فعلی یکی از بازارهایی که در مورد آن بسیار تبلیغ می‌شود بازار ارزهای دیجیتال است که کلاهبرداران هم با ترفندهای مختلفی اعم از صرافی‌های جعلی، پامپ و دامپ، توکن‌های بی ارزش و پانزی در کمین سرمایه گذاران هستند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به طرح پانزی اشاره و تصریح کرد: در این ترفند فرد کلاهبردار وعده می‌دهد که چنانچه سرمایه خود را در اختیار وی قرار دهند می‌تواند با آنها ارز دیجیتال خرید و فروش کرده و سود تضمین شده قابل توجهی به این افراد بپردازد.

وی به ترفند کلاهبرداران با روش صرافی جعلی پرداخت و گفت: شایع ترین شیوه کلاهبرداری صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال، سو استفاده از نام سایت‌ها و کیف پول‌های معتبر و اقدام به جعل کیف پول و درگاه واریز ارز است.

سرهنگ رجبی ادامه داد: در روش دیگر کلاهبردار با ادعای اینکه توکن عرضه شده توسط وی در آینده بسیار کاربردی و ارزشمند بوده و سودی بسیار بالا نصیب کاربران خواهد شد اقدام به فروش توکن می کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شیوه «پامپ و دامپ» اشاره و خاطرنشان کرد: در این روش کلاهبرداران بطور ناگهانی میزان زیادی ارز کم ارزش را خریده و با تبلیغات و هیاهوی گسترده موجب افزایش تقاضا برای آن ارز و افزایش شدید قیمت آن می شوند.

وی گفت: آنچه به عنوان پلیس می‌توان به افراد پیشنهاد کرد این است که بدون شناخت کامل و لازم از پول‌های مجازی و نحوه سرمایه‌گذاری و انجام تراکنش‌های امن و مدیریت امنیت حساب به هیچ وجه به این حوزه ورود نکنند.

  • ۰۰/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">