ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس تهران با اشاره به فعالیت "مرکز واکنش سریع در مقابله با کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان"، گفت: این مرکز واکنش سریع ۱۰۰ تیم عملیاتی دارد و در پلیس آگاهی شاپور فعال است و به‌طور نامحسوس در نقاط مختلف تهران فعال هستند.
به گزارش تسنیم؛ شانزدهمین مرحله طرح کاشف (نخستین مرحله از این طرح در سال 1401) توسط پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی تهران بزرگ با هدف مبارزه با مجرمان حرفه‌ای و باندی، محتکران و قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی‌ به اجرا درآمد.

به‌گفته سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس تهران، در این طرح 258 سارق حرفه‌ای و غالباً سابقه‌دار که در قالب 60 باند فعالیت داشتند، توسط پلیس آگاهی بازداشت شدند‌؛ از این تعداد 67 نفر سارق زورگیر، کیف‌قاپ، گوشی‌قاپ، سرقت محموله و تحت عنوان مأمور، 61 نفر سارق منزل، اماکن و مغازه، 56 نفر سارق خودرو، لوازم خودرو و موتورسیکلت و 20 نفر جاعل و کلاهبردار بودند و 33 نفر در جرائم جنایی مانند قتل، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف فعالیت داشتند همچنین 21 نفر محکوم فراری در این طرح بازداشت شدند.

رحیمی راجع به فعالیت "مرکز واکنش سریع در مقابله با کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان"، عنوان کرد: این مرکز واکنش سریع 100 تیم عملیاتی دارد و در پلیس آگاهی شاپور فعال است، این 100 تیم عملیاتی به‌طور نامحسوس در نقاط مختلف تهران فعال هستند و با مرکز مذکور در آگاهی ارتباط دارند؛ به‌محض وقوع کیف‌قاپی یا موبایل‌قاپی و اطلاع‌رسانی افراد از طریق پلیس 110، این تیم‌های عملیاتی به‌سرعت در نقاط مختلف فعالیت خود را شروع می‌کنند که فعالیت این مرکز نیز آثار بسیار خوبی داشته است.

رئیس پلیس تهران به مبارزه جدی پلیس با سارقان منزل اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیز توانستیم 6 تا هشت درصد سرقت منزل را کاهش دهیم، طرح‌های مذکور خلاقانه و ابتکاری است که توسط پلیس و رده‌های تابعه پلیس تهران اجرا می‌شود.

  • ۰۱/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">