ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پهلوان،بزن زنگوله را

| سه شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۸۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

واقعاً آدم این روزها باید یک نفس بکشه و صد شکر بجابیاره.

الحمدا... که بالاخره این طلسم بزرگ هم شکسته شد و تکلیف اپراتور دوم موبایل روشن شد.البته همین که برخی مسائل اینقدر شفاف وواضح!!؟؟وبدون هیچگونه ابهام!؟! در روزهای پایانی توسط برخی از دست اندرکاران و مسئولین محترم با عجله یکی پس از دیگری داره انجام می شه جای شکر داره ولی خب بالاخره ما که از قدیم الایام به کنجکاوی و برخی اوقات هم به فضولی در کار بزرگان متهم می شدیم جا داره این روزهای آخر یکی دوتاسوال یواشکی بپرسیم که امیدوارم دوستان،جواب بدن.

چند هفته قبل که در اخبار، در مورد مناقصه سیستم Billing موبایل گفتند که شرکت صاایران برنده مناقصه شده وچون هم قیمتش پائین تر بوده(نکنه یک وقت شک کنی که نفر دوم مثلاًحدود چند ده میلیارد تومان ارزانتر داده بود) و هم امتیاز فنی اش بالاتربوده گفتیم خدا رو شکر که بنده خدا صاایران،اگرنتونست برنده مناقصه اپراتور دوم بشه لااقل به یک نون دیگر رسید.چون زحمت زیاد می کشه.البته نمی دونم چرا آن موقع آقای مقدس رئیس محترم هیئت مدیره مخابرات والبته بازوی توانمند و مدیریت کارآمد و یار غار وزیر محترم از دهنش دررفت وگفت چون نمی شد 2 تا پروژه بزرگ مثل اپراتور دوم و مناقصه(160میلیارد تومانی)Billing را به یک شرکت بصورت همزمان داد،وچون برنده بودن ترک سل بدلیل عدم پاسخگوئی مسئولین آن کاملاً کنسل شد ما این یکی را به صاایران دادیم.البته از خدا پنهون نیست،از شما چه پنهون سوغاتی های اپراتور دوم خیلی بدشانسی ایجاد کردن)

بالاخره خدا روزی همه را می رسونه.صاایران که وسیله است.مخصوصاً اینکه صاایران همون شرکتیه که یادم چند سال پیش وقتی یکی از آدم های فضول مثل من صحبت از برخی روابط(زبونتو گاز بگیر)مدیر دیتای وقت و شرکت Tellabs کرد و البته معلوم نشد که کجا گوشش رو گرفتن که پیداش نیست حرفی بزنه،ارتباط شرکت خصوصی (ژرف نگر)نماینده کمپانی مذکور به عنوان فروشنده قطع شد واز آن به بعد صاایران به عنوان نماینده رسمی وارد میدان شد و فروشنده همان تجهیزات و البته با پشتیبانی فنی قویترو بدون تشریفات قانونی از قبیل مناقصه همان جنسها را می فروشد.

اگر خدای نکرده،ذهنت آمده است و خیال کردی پشت پرده ای هست و بعضی از این خیمه شب بازیها را مردم آخر وقت که خسته می شن می بینن وبعد هم لذت می برن وکاری به پشت صحنه آنان ندارن خدا ایشاا... هدایتت کنه.اینها همشون فقط قصد خدمت دارن،از رئیس مرکز تحقیقات که زحمت تحقیقاتشو می کشه،تا رئیس هیئت مدیره مخابرات که زحمت مصاحبه ها وجفت و جور کردن هاشون رو می کشه تا مدیر پروژه که خالصانه تلاش های شبانه روزی را کرده تا بالاخره در محیطی سالم و بدور از هر گونه غل و غش مناقصه را برگزارکند و بگیر برو بالا.

همه بنده خداها بدون هیچگونه چشم داشتی(ویالااقل بگم چشم داشت قابل توجهی)برای من و تو و 70 میلیون ایرانی زحمت کشیدن،خدا خیرشون بده،قبول باشه،التماس دعا!!!

انشاء ا... دولت آقای احمدی نژاد مثل وعده هایی که داده قاطع باشه و بیاد این همه زحمت دوستان را یک جا جبران کنه چون از دست ما که برای جبران زحمات دوستان کاری بر نمی آید.

اما ظاهراً دوستان ما در صاایران با یک حرکت کاملاًغافلگیرانه و جهش بلند توانستند در طی یکی دو هفته هزاران پرسنل مجرب و کارآزموده را جذب نموده تادیگر شک وشبهه ای مبنی بر اینکه پس چی شد؟ مگه آقا نفرموده بودن که ما 2 پروژه بزرگ را به یک شرکت نمی دهیم؟بوجود نیاد.

البته شبهه ای که نیست،نکنه یک وقت به سرت بزند و فکر کنی خدای نکرده،زبونم لال،هفت قرآن به میان ممکن است مثلاًیک وقتی شرکت صاایران چون داشته یک امکان خوبی را برای خدمت به مردم از دست می داده مثلاً مورد رحم و مروت دوستانه قرار گرفته که اگر سر پروژه اپراتور دوم دستی به سر و گوش موافقین خودش در وزاتخانه و شرکت مخابرات کشیده و مثلاً ممکن است این حامیان سینه چاک که زمین و زمان را دوختند که علیرغم مخالفت بسیاری از دست اندرکاران صنعت که هی داد زدند آقا به پیر،به پیغمبر این قرارداد به نفع کشور نیست،صف مدافعین در کمیسیون های تشکیل شده از معاونین وزیرو مشاورین و خدم و حشم و.......به نوبت می آمدند که خیر آقا،اگر این یکی نشود اصلاً مردم ایران روی خوش در موبایل نمی بینند و آنقدروقیحانه دفاع غلط کردند که بالاخره سر و صدای مجلس درآمد و ناچار شد در مقابل حضرات بایستند و توقف آنرا با شرایط وقت خواستار شوند.

البته خدا از شما نگذره،اگر فکر کنید آن معاون محترمی که چند وقت برای فرصت مطالعاتی به مالزی مشرف شده بودند و یکهو سر این پروژه تشریف آوردند را به چیزی متهم کرده باشم ها! نه اصلاً منظورم چنین چیزی نیست.

بهرحال آنچه مهم است اینست که مردم بیچاره،بی صبرانه منتظرن ببینن بالاخره کی می شه که یک موبایل درست و حسابی که در هر مکالمه 4 دفعه قطع نشه دستشون می آید و الا کسی به بقیه کاراش کاری نداره،بنده خداها نشستن دارن ماستشون رو می خورن.خدا کمکشون کنه.

  • ۸۴/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">