ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت دادگستری آمریکا از شناسایی بزرگترین مورد سرقت و پول‌شویی با استفاده از ارز رمزها به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این سو استفاده در جریان یک حمله هکری در سال ۲۰۱۶ به صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس رخ داده و عاملان اصلی این پول‌شویی یک زن و شوهر بوده اند.

بنا بر اعلام دادستانی، ایلیا لیختنشتاین، ۳۴ ساله و همسرش، هدر مورگان، ۳۱ ساله اهل نیویورک که صبح روز سه شنبه در منهتن دستگیر شدند، درآمدهای غیرقانونی خود را صرف خرید اقلامی مانند طلا و توکن های غیرقابل تعویض و نیز کارت هدیه ۵۰۰ دلاری والمارت کردند.

این زوج نمایه‌های عمومی فعالی در شبکه‌های اجتماعی داشتند و مورگان با نام مستعار «رازلخان» خواننده رپ شناخته می‌شد که برگرفته از عنوان چنگیز خان است.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا گفته که این بزرگترین مصادره مالی وزارت دادگستری تا به امروز محسوب می‌شود. وی در بیانیه‌ای افزود شناسایی این متخلفان نشان می‌دهد ارز دیجیتال منبع امنی برای استفاده مجرمان نیست. لیختن اشتاین و مورگان متهم به توطئه برای پول‌شویی و همچنین کلاهبرداری از ایالات متحده هستند. این پرونده در یک دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی تشکیل شده و در جریان است.

این زوج متهم به توطئه برای پول‌شویی ۱۱۹۷۵۴ بیت کوین هستند که پس از نفوذ یک هکر به بیت فینکس و انجام بیش از ۲۰۰۰ تراکنش غیرمجاز به سرقت رفته بودند. وزارت دادگستری می‌گوید ارزش معاملات مذکور در آن زمان ۷۱ میلیون دلار بود، اما با افزایش ارزش این ارز رمز، رقم اکنون به بیش از ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است.

  • ۰۰/۱۱/۲۰

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">