ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیش‌بینی گاردین از آینده شبکه اجتماعی ترامپ

| يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

روزنامه گاردین پیش‌بینی کرده که پلتفرم اجتماعی ترامپ- به نام تروث- با نوعی آینده نامشخص و بی‌ثبات روبروست و آزمایش‌هایی که در این زمینه به انجام رسیده این بی‌ثباتی را به خوبی مورد تاکید قرار می‌دهد. این روزنامه هم‌چنین نوشته که پلتفرم اجتماعی رئیس‌جمهور سابق آمریکا از سهامداران دنیای دیجیتال یک سال دیگر برای تکمیل زمان خواسته است.

به گزارش شفقنا از روزنامه گاردین؛ هفته آینده در یک معامله پیچیده؛ پلتفرم اجتماعی تروپ متعلق به دونالد ترامپ با آزمونی حیاتی روبرو خواهد شد که می‌تواند نشان دهد که آیا این پلتفرم همان‌طور که رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده زمانی قبلا وعده داده بود تبدیل به یک شرکت چند میلیارد دلاری خواهد شد که توانایی ایستادگی و مقاومت در برابر غول‌های تکنولوژی را داشته باشد؛ یا این که در برزخ مالی فرو خواهد رفت!

طبق مفاد این قرارداد که در اکتبر 2021 اعلام شده بود، گروه رسانه و فن‌آوری ترامپ تحت مدیریت خود ترامپ قرار بوده با شرکت Digital World Acquisition Corpکه به عنوان یک شرکت خرید ویژه یا چک سفید یا همانSpac شناخته می‌شود، ادغام شود.

اما به تازگی از سهامداران دنیای دیجیتال خواسته شده یک سال دیگر به این شرکت برای تکمیل این معامله فرصت دهند. خواسته‌ای که اگر- در جلسه‌ای که دیروز قرار بود برگزار شود- مورد پذیرش آن‌ها قرار نگرفته باشد، به این معنا خواهد بود که شرکت ترامپ هرگز به شرکتی 1.7 میلیارد دلاری که زمانی تصور می‌شد، تبدیل نخواهد شد.

مسیر ترامپ در زمینه دستیابی به ثروت در زمینه فن‌آوری هیچ‌گاه مسیری هموار نبوده است.

جی ریتر استاد مالی دانشگاه فلوریدا هفته گذشته به واشنگتن‌پست گفت که این ادغام «اشکالات تقریباً بی‌سابقه‌ای داشته». واشنگتن‌پست هم‌چنین تحقیق مفصلی درباره موقعیت فعلی این پلتفرم منتشر کرد که باعث شد شانون دیواین سخنگوی رسانه‌ای ترامپ این روزنامه را به انتشار «اخبار متعصبانه و یک‌جانبه» متهم کند.

هم‌چنین بلافاصله پس از اعلام برنامه «دنیای دیجیتال» برای ادغام با رسانه ترامپ ادعاهایی منتشر شد که حکایت از این می‌کرد که معامله بین این دو مطابق با قوانین Spac نبوده است.

در ماه مارس نیز پاتریک اورلاندو توسط هیئت مدیره «دنیای دیجیتال» از سمت مدیرعاملی برکنار شد و یکی از اعضای سابق هیئت مدیره نیز به نفوذ متهم شد و البته در ماه جولای نیز سهام «دنیای دیجیتال» به خاطر یک درگیری 18 میلیون دلاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر سر اتهامات تقلب حسابداری با تغییرات اساسی مواجه شد.

ماه گذشته هم این شرکت و رسانه ترامپ از سرمایه‌گذاران خواستند تا به تمدید مدت زمان رای دهند.

بلومبرگ گزارش داد: «اگر شما یکی از سهامداران شرکت دنیای دیجیتال هستید که باور دارید رسانه اجتماعی تروپ دونالد ترامپ فضای اینترنت را بازگشایی کرده و موجب بازگرداندن صدای مردم خواهد شد، ما قویاً از شما می‌خواهیم که امروز رای به تمدید این مهلت دهید».

اما رسانه ترامپ رگولاتورهای اینترنت را مسئول تأخیر این توافق دانسته است. سال گذشته، او یکی از رگولاتورها به نام SEC را متهم کرد که برای ایجاد خرابکاری در زمینه ادغام کار می‌کند- و به واشنگتن‌پست هم گفت که آژانس «این موضوع را به سیاه‌چاله بوروکراسی و انفعال اداری» انداخته و منشور خود را نقض کرده است.

اگر سهامداران نتوانند تمدید را تایید کنند، دنیای دیجیتال ملزم به انحلال و بازگرداندن 300 میلیون دلار جمع‌آوری‌شده خواهد بود و گروه رسانه و فناوری ترامپ از این معامله نصیبی نخواهد داشت و این به معنای پایان کار این رسانه اجتماعی خواهد بود. این در حالی است که دونالد ترامپ زمانی نه چندان دور رسانه اجتماعی خودش به نام تروپ یا حقیقت را رسانه‌ای تصور می‌کرد که می‌خواهد «در مقابل ظلم فناوری‌های بزرگ بایستد».

  • ۰۲/۰۶/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">