ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیش‌نویس سند تقسیم کار افتا آماده شد

| چهارشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

پیش‌نویس سند تقسیم کار حوزه افتای وزارت ارتباطات، توسط کارشناسان و متخصصان این وزارتخانه و بر اساس سند امنیت فضای تبادل اطلاعات تهیه و تدوین شده است.

کامبیز قدس - مشاور وزیر در امنیت فضای تبادل اطلاعات - با بیان این مطلب اظهار کرد: در سند افتا که در اسفندماه سال 87 توسط دولت ابلاغ شده، 27 عنوان فعالیت به عنوان فعالیت‌های اساسی در زمینه راهبردهای امنیت فضای تبادل اطلاعات مطرح شده است.

وی افزود: بر اساس این عنوان‌ها، وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده و نهادهای اجرایی باید با همکاری سایر دستگاه‌ها، مسوولیت راهبردهای مورد نظر را اجرایی کنند.

او خاطر نشان کرد: بر اساس این سند، مسوولیت اجرای 10 عنوان از مجموع 27 عنوان راهبرد سند مذکور بر عهده وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قرار داده شده است و این وزارت در 13 عنوان دیگر به عنوان همکار شناخته می‌شود.

کامبیز قدس تصریح کرد: بر همین اساس، پیش‌نویس سند تقسیم وظایف راهبردها مشخص، تهیه و تدوین شده و در آن، مسوولیت هر یک از زیرمجموعه‌های وزارت در راستای اجرای بندهای موجود، تعیین شده است.

مشاور وزیر در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات ادامه داد: این پیش‌نویس به زودی در شورای معاونان وزارت ارتباطات مطرح و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

او گفت: با توسعه شبکه‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، یکی از موضوعات اصلی مطرح از سوی کارشناسان و متخصصان، تأمین امنیت ICT است تا سرویس و محتوایی که ارائه می‌شود، سالم و بدون نقص به کاربران عرضه شود.

وی تأکید کرد: تاکنون تلاش‌های گسترده‌ای از سوی زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی مرکز آپا از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مرکز ماهر از سوی شرکت فن‌آوری اطلاعات و تلاش‌های شرکت ارتباطات زیرساخت برای تأمین امنیت شبکه‌هایی که متولی آن است اشاره کرد.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم از این تلاش‌ها به صورت یکپارچه و هماهنگ و در راستای تامین امنیت بهتر سرویس و خدمات شبکه ارتباطی کشور استفاده کنیم.

  • ۸۸/۱۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">