ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیمانکاران ایرانسل بیکار هستند

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

کنسرسیوم فارس متشکل از چهار شرکت کارخانجات مخابراتی ایران ، صنایع مخابراتی راه دور ، صنایع قطعات ایران و صاشیراز 60 درصد کل شبکه اپراتور دوم را ایجاد می‌‏کنند.
مهندس محمد ابراهیم مطلع ، مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با اشاره به تشکیل کنسرسیوم فارس شامل ITMC ، ITI ، صفا و صاشیراز برای ایجاد شبکه در مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه ، اظهار داشت: بخش سوئیچینگ (NSS) و ناحیه 1 و 3 از شبکه (BSS) به این کنسرسیوم ارجاع سفارش شده که با همکاری شرکت نوکیا تکفام اجرا می‌‏شود.

وی ، با بیان این که طول مدت اجرای این شبکه توسط کنسرسیوم داخلی فارس 2 سال ارزیابی شده است، خاطرنشان کرد: 4 ناحیه BSS دیگر نیز به سایر شرکت‌‏های برنده در مناقصه واگذارمی‌‏شود.

مهندس مطلع ، گفت: حجم قرارداد شرکت ایران‌‏سل با کنسرسیوم فارس حدود 300 میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وی ، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در موعد مقرر ایران‌‏سل می‌‏تواند به تعهدات خود پاسخ دهد، تصریح کرد: برای سرویس‌‏دهی شبکه اپراتور دوم ، ایران‌‏سل باید قراردادهای خود را با پیمانکاران منعقد کند تا براساس زمان‌‏بندی‌‏های پیش‌‏بینی شده، GCها بتوانند فعالیت خود را شروع کرده و سرویس دهی به موقع انجام گیرد.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران ، توضیح داد: در حال حاضر از سوی ایران‌‏سل به کنسرسیوم فارس تنها ارجاع سفارش شده، اما هنوز قراردادی منعقد و امضاء نشده است.

مهندس مطلع ، با اشاره به حضور GCهای داخلی دیگر در پروژه ایران‌‏سل ، در پاسخ به این سوال که چرا 4 شرکت کنسرسیوم فارس در اکثر مناقصه‌‏های مخابراتی کشور برنده می‌‏شوند ، اظهار داشت: این مسئله درست نیست ، چرا که GCهای دیگری نیز در این مناقصات حضور دارند به عنوان مثال در سال 84 در مناقصه ایجاد شبکه شرکت ارتباطات سیار ، کاری به این چهار شرکت واگذار نشد.

وی ، با اشاره به میزان اشتغال‌‏زایی اپراتوری همچون ایران‌‏سل و تاثیر آن در کارخانجات مخابراتی ایران، تصریح کرد: در حال حاضر کنسرسیوم فارس مجموعا بالغ بر 5 هزار نفر پرسنل دارد که با اجرای قرارداد با ایران‌‏سل اشتغال‌‏زایی بیشتری صورت می‌‏گیرد، به این معنی که از پیمانکاران فرعی داخلی نیز استفاده خواهیم کرد و اشتغال‌‏زایی در حوزه پیمانکاران داخلی نیز ایجاد می‌‏کند.

  • ۸۵/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">