ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چالش کمپانی نتفلیکس با جشنواره کن

| يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

شایعاتی سر زبان افتاده است مبنی بر اینکه مسئولان جشنواره فیلم کن پیشنهاد جدیدی به شرکت نتفلیکس ارائه داده‌اند که امکان رقابت فیلم‌های این کمپانی را در این عرصه رقابتی جهانی فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از وب سایت مطرح فیلم و تلویزیونی «پلی لیست» (playlist)، سال 2018 یکی از جنجالی‌ترین مناقشات بین شرکت نتفلیکس و جشنواره فیلم کن رقم خورد.
نتفلیکس در سال گذشته میلادی تهدید کرد که تولیدات سینمایی‌اش را در جشنواره فیلم کن به نمایش نخواهد گذاشت.
هرچند دست نیافتن به توافق بین این شرکت و جشنواره کن به میزان کافی، قابل توجه بود، تاثیر تبعات تصمیم نتفلیکس برای خارج کردن فیلم‌های «روما»، «تاریکی را نگه دار»، «22 جولای» و «روی دیگر باد» از جشنواره کن، با نزدیک شدن به مراسم اسکار امسال، همچنان احساس می‌شود.
با این همه، به نظر می‌رسد مسئولان برگزاری جشنواره کن برای توافق با نتفلیکس آماده باشند، مشروط بر اینکه این شرکت قادر به امتیازدهی باشد.
«استفان بودسوک» خبرنگار فرانسوی در صفحه توییتر خود از شایعه‌ای خبر داد مبنی بر اینکه جشنواره کن برای توافق با نتفلیکس آماده است تا زمینه ورود فیلم‌های این کمپانی به بخش رقابتی این جشنواره مهیا شود.
اما هنوز یک مانع بزرگ پیش روی نتفلیکس برای موافقت با این توافق وجود دارد؛ یکی از بندهای توافق پیشنهادی حاکی است که چنانچه یکی از فیلم‌های نتفلیکس در جشنواره کن صاحب جایزه شود، این کمپانی موظف خواهد بود آن فیلم را در سینماهای فرانسه به نمایش گذارد. اینجاست که شرایط واقعا دشوار می‌شود.
به موجب قانونی در فرانسه، چنانچه فیلمی در سینماهای این کشور به نمایش درآید، به مدت 36 ماه پس از آغاز نمایش، از خدمات استریم یا پخش زنده اینترنتی محروم می‌شود.
مشکل بزرگ همین‌جاست، زیرا نتفلیکس قرار نیست سه سال برای انتشار فیلم «روما» در سرویس خود در فرانسه صبر کند، چنانچه جایزه کن را به خود اختصاص دهد.
با این حال، نکته مهم این است که نتفلیکس می‌تواند این قانون فرانسوی را با نمایش فیلم‌هایش خارج از فضای رقابتی، دور زند.
شرکت نتفلیکس سال گذشته زمانی که این گزینه به آن پیشنهاد شد، آن را رد کرد اما اینکه در سال 2019 این کار انجام خواهد داد یا نه، مشخص نیست.
نتفلیکس یک شرکت فراهم‌کننده خدمات استریم ویدئو به شکل آنلاین در ایالات متحده آمریکاست.
با در نظر گرفتن این مساله که این توافق برای جشنواره کن و کمپانی نتفلیکس سودمند است، بررسی آن از سوی این شرکت، معقولانه به نظر می‌رسد.
نتفلیکس سال 2017 دو فیلم خود با عنوان «اوکجا» (Okja) و داستان‌های مایروویتز (The Meyerowitz Stories) را به جشنواره کن فرستاد، اقدامی که واکنش‌های بسیاری از سوی مالکان سینماهای فرانسه و فیلم‌سازان این کشور را رقم زد که با سیاست این شرکت برای پخش فیلم‌هایش در فضای آنلاین هم‌زمان با نمایش آن در سینماها مخالف بودند.
در پی این اقدام، «تیری فرمو» (Thierry Frémaux) مدیر جشنواره کن اعلام کرد فیلم‌هایی که در آینده قرار است در بخش رقابتی کن به نمایش درآید، باید صرفا در سینماهای فرانسه نمایش داده شود.
اما قانون مصوب فرانسه مبنی بر 36 ماه انتظار برای پخش فیلم‌ها در فضای آنلاین، انزجار شرکت‌هایی چون نتفلیکس را برانگیخت.
پس از اعلام این قانون از سوی مدیر جشنواره کن، «تد ساراندوس» (Ted Sarandos) رئیس شرکت نتفلیکس، حضور در جشنواره کن را غیر جذاب برشمرد.

  • ۹۷/۱۱/۱۴

نتفلیکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">