ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگار قیصری – طبق اعلام شرکت OpenAI، بازیگران تهدید همچون روسیه، چین و اسرائیل، از هوش مصنوعی برای انتشار نظرات سیاسی مغرضانه در رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

رهبران سیاسی مدت‌هاست هشدار داده‌اند هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات نادرست آنلاین را افزایش دهد. اکنون OpenAI توضیح داده چگونه عملیات‌ها در روسیه، اسرائیل و سایر نقاط، از نرم‌افزار هوش مصنوعی این شرکت، برای انجام این کار استفاده می‌کنند و اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده درباره جنگ‌های اوکراین، غزه و موضوعات دیگر را به بیرون درز می‌دهند.

در یک پست وبلاگی، شرکت سان‌فرانسیسکو شرح داد که چگونه ربات‌های چت این مجموعه، برای کمک به انتشار هرزنامه‌‌های سیاسی در کانال‌های تلگرام، گسترش پروپاگاندای روسیه در X و تولید مقالات کامل آنلاین به کار گرفته شده‌اند. همچنین این شرکت، اقداماتی که برای توقف این عملیات انجام می‌دهد، تشریح کرده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که هوش مصنوعی ممکن است به طور بالقوه در انتخابات امسال آمریکا و سایر نقاط دنیا، اختلال ایجاد کند.

در همین رابطه گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، در نشست یک‌روزه در سان‌فرانسیسکو، این سوال را از کارشناسان هوش مصنوعی پرسید که آیا دروغ‌های مبتنی بر آن می‌تواند پایان انتخابات آزاد و منصفانه، به ‌صورتی که می‌شناسیم، باشد؟

برای این منظور، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC)، بررسی فرایند الزام تبلیغات سیاسی را که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، آغاز کرده است. قانونگذاران کالیفرنیا در این نشست، تعداد زیادی لوایح را برای محدودیت استفاده از جعل‌های عمیق و سایر اشکال هوش مصنوعی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آینده مطرح کرده‌اند.

یکی از عملیات‌های ردیابی‌شده در روسیه، از ابزار OpenAI برای اجرای ربات اسپم کامنت در پیام‌رسان تلگرام استفاده کرد که پست‌هایی را به زبان روسی و انگلیسی، با هدف کاربران در ایالات متحده، اوکراین و کشورهای بالتیک ایجاد می‌کرد.

در این عملیات، تعدادی اکانت برای ارسال سریع محتوای انتقادی از حمایت ایالات متحده از اوکراین به‌کار گرفته شد. برخی از پست‌ها به طور ناخواسته پاسخ‌های خودکار چت‌جی‌پی‌تی را شامل می‌شدند که از تولید محتوای درخواستی امتناع می‌کرد. این امر نشان می‌داد که پست‌ها با هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

گروه دیگری از حساب‌های کاربری که از اسرائیل خارج شده‌اند، یک کمپین نفوذ در پلتفرم‌های ایکس، فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب راه‌اندازی کردند.

در این زمینه، OpenAI اعلام کرد این کمپین، حساب‌های جعلی ایجاد کرده و طی آن، معترضان طرفدار فلسطین را با یهودستیزی و تروریسم یکسان می‌کند و سرمایه‌گذاری قطر در آمریکا را «تهدید برای سبک زندگی آمریکایی» نشان می‌دهد.

سازنده ChatGPT گروه دیگری از حساب‌های کاربری را که گفته شده با یک ابزار چینی به نام Spamouflage مرتبط است، ممنوع کرد که توسط مایکروسافت و سازمان‌های دولتی به دولت چین مرتبط شده است.

در همین رابطه، OpenAI اعلام کرد این عملیات از نرم‌افزار و حساب‌های جعلی در X برای انتقاد از مخالفان و سایر منتقدان دولت چین، استفاده و گاهی اوقات زنجیره‌های کامنت جعلی ایجاد کرده تا گردش پست‌های آنلاین را در اینترنت تقویت کند.

طبق گزارش شرکت، تیم‌هایش به طور مداوم، حساب‌های آنلاین را به منظور نشانه‌هایی که بیانگر استفاده از فناوری آن شرکت برای اجرای کمپین‌های نفوذ هستند، نظارت می‌کنند و هرگاه این نشانه‌ها ظاهر می‌شوند، به آنها تذکر عمومی می‌دهند.

همچنین OpenAI  گفته است که اطلاعات خود را با سایر شرکت‌ها و محققان هوش مصنوعی درباره این نوع کمپین‌ها به اشتراک می‌گذارد و از ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی هرزنامه، سایر محتوای مشکوک و دیگر تاکتیک‌ها استفاده می‌کند.

این در حالیست که در سال 2018، تعداد زیادی از افسران اطلاعاتی ارتش روسیه به اتهام نقش‌‌شان در انتشار اطلاعات گمراه‌کننده، درز اطلاعات آنلاین و رسانه‌های اجتماعی، برای تضعیف کمپین هیلاری کلینتون و ایجاد اختلاف سیاسی متهم شدند. البته این تلاش‌ها در آن زمان هوش مصنوعی را شامل نمی‌شد. (منبع:عصر ارتباط)

  • ۰۳/۰۴/۲۳

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">