ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چرا سامانه اطلاعات معاملات خودرو فعال نیست؟

| چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

متاسفانه علی رغم اینکه سامانه ای برای ثبت معاملات خودرو در اتاق اصناف تهیه شده ولی به نظر می رسد این سامانه فعال نیست.
به گزارش خط بازار؛ یکی از علل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار، انگیزه دلالی و سرمایه گذاری است. متاسفانه متاثر از شرایط اقتصاد کلان کشور و نااطمینانی موجود در جامعه نسبت به آینده اقتصاد، بسیاری از افراد خودرو را به عنوان یک کالای سرمایه ای خریداری می کنند. لذا با توجه به کندی رشد تولید خودرو، عرضه فاصله معناداری با تقاضا در بازار خودرو دارد.  
کاهش انگیزه دلالی در بازار خودرو، نیازمند یک سامانه جامع اطلاعاتی از خریداران و فروشندگان خودرو در بازار است. اتاق اصناف ایران در سال های گذشته چنین سامانه ای را تحت عنوان"سامانه اطلاعات معاملات خودرو کشور" تاسیس نموده است. متاسفانه وقتی به این سایت این سامانه مراجعه می شود، داده ها قدیمی و بانک اطلاعاتی آن ناقص است. به طور مثال وقتی در این سامانه لیست نمایشگاه داران را جستجو می کنید، هیچ داده ای ارائه نمی شود. از این رو به نظر می رسد این سامانه چندان فعال نمی باشد. مسئولان مربوطه در اتاق اصناف ایران قطعا پاسخ قانع کننده ای در این خصوص دارند.

قدر مسلم ثبت داده های مربوط به معاملات خودرو، نظارت بر نمایندگی های فروش اعم از خودروسازان و نمایشگاه داران و ساماندهی توزیع خودرو در بازار می تواند به رصد بهتر تحولات این بازار و مقابله با انگیزه های دلالی کمک کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">