ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چهارمین کنفرانس پردازش تصویر ایران

| پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۸۵، ۱۰:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - چهارمین کنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران (MVIP 2007) ، در مشهد آغاز به کار کرد.

این کنفرانس در روزهای 25 و 26 بهمن میزبان 300 تن از استادان و کارشناسان مهندسی برق و کامپیوتر و فعالان صنعتی مرتبط است که توسط دانشگاه فردوسی مشهد و با حمایت پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار می شود.

دبیر چهارمین کنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس، ایجاد بستر مناسب برای رشد و اعتلای دانش و علم مهندسی برق و کامپیوتر، انتقال تجربیات مهندسان داخلی، معرفی جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه ماشین بینایی و پردازش تصویر (Machine Vision & Image Processing) و برقراری پیوند مناسب صنعت و دانشگاه است.

دکتر سید علیرضا سیدین با توضیح کاربردهای پردازش تصویر و ماشین بینایی گفت: از این فناوری در ساخت روبات های هوشمند، تشخیص هویت، تشخیص اهداف نظامی، سنجش از دور و ثبت تصاویر ماهواره ای استفاده می شود.

وی افزود : از جمله شیوه های برخورداری از دانشگاه و صنعت پویا، برقراری ارتباط این دو از طریق فراهم آوردن فضایی است که محققان دانشگاهی و مراکز علمی و صنعتی بتوانند دستاوردهای آموزشی و پژوهشی خود را در تمام زمینه های علوم مهندسی ارایه دهند.

دبیر کنفرانس چهارم ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران با اشاره به سابقه برگزاری کنفرانس، گفت: از سال 1379 با میزبانی دانشگاه بیرجند و متعاقب آن در سال های 81 و 83 ، این کنفرانس در دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی و تهران برگزار شده است.

وی افزود: در کنفرانس چهارم با رشد قابل توجهی نسبت به سه دوره قبل، 319 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که پس از طی فرایند داوری 150 مقاله برای ارایه به صورت شفاهی و پوستر پذیرفته شده اند.

به گفته وی این کنفرانس در موضوع های تشخیص هویت، رمز نگاری، پردازش تصویر، بازشناسی الگو، کاربردهای ماشین بینایی در صنعت و تشخیص متن برگزار می شود.

02.jpg

عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه بر ضرورت برقراری پیوند مناسب میان دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت : کنفرانس های تخصصی و علمی محملی مناسب برای شناخت توان مندی های بخش های دانشگاهی و صنعتی در برآورده کردن نیازهای همدیگر است.

وی افزود : به این منظور ، همزمان با برگزاری کنفرانس با همکاری فعالان صنعت خراسان، میزگرد بررسی روش های توسعه فناوری ماشین بینایی در صنعت و کاربرد پردازش تصویر در مدیریت شهری برگزار می شود.

دبیر چهارمین کنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران گفت: تمامی مقاله های کنفرانس به صورت الکترونیکی و از طریق وب سایت ارسال شده است که مرحله ارسال به داوری و اعلام پذیرش نیز به همین صورت انجام پذیرفته است.

وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی چهارمین کنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران در آدرس www.mvip07.ir بر روی شبکه اینترنت قابل دسترسی است و همچنین پست الکترونیکی mvip07@um.ac.ir برای ارتباط با دبیرخانه این کنفرانس تعیین شده است.

دکتر سیدین گفت: ارایه دو کارگاه با عنوان های کاربردهای صنعتی ماشین بینایی با تکیه بر صنایع غذایی و کانی و تشخیص هویت مبتنی بر بایومتریک توسط استادان دانشگاه فردوسی و امیرکبیر نیز از برنامه های کنفرانس است.

وی افزود: مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مرکز صنایع نوین وزارت صنایع و معادن، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ایران خودرو خراسان، سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری مشهد و شرکت احیای صنایع خراسان در برگزاری این کنفرانس با دانشگاه فردوسی همکاری داشته اند.

  • ۸۵/۱۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">