ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین ارز دیجیتال ملی معرفی می‌کند

| چهارشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

ایرنا- تحلیل‌گران معتقدند، چین که یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان به شمار می‌رود سرگرم فراهم کردن مقدمات برای معرفی اولین ارز دیجیتال ملی در جهان است.

به گزارش پایگاه اینترنتی ای.بی.سی نیوز، به رغم وجود ارزهای دیجیتالی مانند «بیت کوین» که در حال حاضر استفاده از آن‌ها در کشور چین ممنوع است، کنگره ملی خلق چین قانون جدیدی را برای رمزنگاری تصویب کرده است.

این قانون جدید چین برای رمزنگاری از سال آینده به اجرا در می‌آید؛ انتظار می رود که بانک مرکزی چین از این ارز دیجیتالی حمایت کند. این ارز دیجیتالی با سیستم عامل های پرداخت موبایل مانند Alipay و WeChat Pay کار خواهد کرد.

در گذشته چین تلاش کرده است تا معاملات تجارت رمزنگاری را متوقف کند، اما آخرین اقدام حاکی از آن است که پکن سرگرم انجام اقدامات جدی برای تعیین چارچوبی برای معاملات دیجیتالی است و در عین حال درها را برای افزایش تحقیقات و نوآوری در زمینه فناوری «بلاک چین» (blockchain)  باز می‌کند.

بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش توزیع شده و به صورت غیرمتمرکز است. بیت کوین اولین کاربرد از این فناوری بود و از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره برد. رمزنگاری در اصل روشی برای محافظت از اطلاعات مانند گذرواژه‌ها از طریق استفاده از کدها است و در واقع ستون فناوری بلاک چین را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «شین‌هوا» رسانه دولتی چین، این قانون جدید که قرار است از اول ژانویه ۲۰۲۰ اجرایی شود با هدف «تسهیل توسعه تجارت رمزنگاری و تأمین امنیت فضای مجازی و اطلاعات» طراحی شده است. هدف از طراحی این قانون همچنین حمایت از حقوق مالکیت معنوی در رمزنگاری و پشتیبانی از تحقیقات علمی و فناوری در این زمینه است.

  • ۹۸/۰۸/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">