ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین مقام اول صادرات ICT در جهان

| دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۸۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ | ۱ نظر

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه روز دوشنبه اعلام کرد :صادرات کالاهای فن آوری چین شامل تجهیزات رایانه‌ای ، تلفنهای همراه و دوربینهای دیجیتالی ، از آمریکا سبقت گرفت و این کشور به عنوان بزرگترین صادرکننده‌این کالاها درجهان تبدیل شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس ، براساس اطلاعات منتشره توسط سازمان همکاری صادرات فن آوری اطلاعاتی و مخابراتی چین با افزایشی معادل ‪ ۴۶‬درصد در مقایسه با سال قبل به ‪ ۱۸۰‬میلیارد دلار رسید، درحالی که صادرات کالاهای آمریکا ‪ ۱۴۹‬میلیارد دلار ثبت شده است .
صادرات این کالاها در سال ‪ ۲۰۰۴‬برای چین و آمریکا به ترتیب ‪۱۵۳‬میلیارد دلار و ‪ ۱۲۶‬میلیارد دلار بود.
سازمان مذکور که نهاد پژوهشی ‪ ۳۰‬کشوراست، اعلام کرد: کل تجارت چین در زمینه کالاهای اطلاعاتی و مخابراتی از سال ‪ ۱۹۹۶‬تاکنون به ترتیب رشدی معادل ‪ ۳۸‬درصد داشته است .
سازمان همکاری اقتصادی وتوسعه‌اعلام کرد:چین سال گذشته‌از ژاپن به عنوان بزرگترین صادرکننده فن آوری اطلاعاتی و مخابراتی به آمریکا سبقت گرفت و ‪ ۲۷‬درصد واردات آمریکا در زمینه یادشده از این کشور بود .
مازاد تجارت رایانه‌های شخصی و لپ تاپ‌های چین در سال ‪ ۲۰۰۵‬به ‪۴۵/۴‬ میلیارد دلار رسید که این رقم در سال ‪ ۲۰۰۴‬به میزان ‪ ۳۸/۵‬میلیارد دلاربود.
این گزارش حاکی است: چین برای تغذیه صنایع تولیدی خود قطعات بیشتری را وارد می‌کند و سهم آمریکا از واردات این قطعات رو به تنزل است .
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می‌افزاید: آمریکامازاد بسیاراندکی با چین در زمینه تجارت اجزاء این کالاها دارد واین درحالی است که کسری تجاری کلی چین از ‪ ۴۵‬میلیارد دلار درسال ‪ ۲۰۰۳‬به تقریبا ‪ ۶۴‬میلیارد دلار رسیده است .
چین برای تولید لپ تاپهاوتلفنهای همراه‌پیشرفته قبلا به‌اجزا الکترونیکی نظیرچیپ‌های رایانه‌ای که ازاتحادیه اروپا وآمریکا وارد می‌شد، متکی بود.
پکن واردات خود را اکنون از ژاپن ، کره جنوبی و مالزی در زمینه‌های مذکور افزایش داده است .

  • ۸۴/۰۹/۲۱

نظرات  (۱)

بله کاملا درست است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">