ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تنظیم گر فضای سایبری چین از حذف ۱.۴ میلیون پست در شبکه‌های اجتماعی در راستای تحقیقات دو ماهه در مورد ادعای اطلاعات نادرست، سودجویی غیرقانونی و جعل هویت از مقامات دولتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، تنظیم گر فضای سایبری چین اعلام کرد: ۱.۴ میلیون پست شبکه‌های اجتماعی را به دنبال تحقیقات دو ماهه در مورد ادعای اطلاعات نادرست، سودجویی غیرقانونی و جعل هویت از مقامات دولتی، از جمله «مشکلات آشکار» حذف کرده است.

اداره فضای سایبری چین (CAC) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۶۷ هزار حساب در شبکه‌های اجتماعی را بسته و صد‌ها هزار پست را بین ۱۰ مارس تا ۲۲ می‌به عنوان بخشی از یک پویش گسترده‌تر اصلاح حذف کرده است.

چین در جدیدترین اقدام، حساب‌های شبکه‌های اجتماعی محبوب چینی از جمله وی چت، Douyin و Weibo را هدف قرار داده که در دسته حساب‌های شخصی تایید شده قرار می‌گیرند، اصطلاحی که به طور گسترده به حساب‌هایی اشاره می‌کند که اخبار و اطلاعات منتشر می‌کنند، اما دولتی نیستند.

پکن اغلب شهروندان را به دلیل انتشار یا به اشتراک گذاری اطلاعات واقعی که حساس یا انتقادی نسبت به حزب کمونیست، دولت یا ارتش تلقی می‌شود، دستگیر و حساب‌ها را سانسور می‌کند، به ویژه زمانی که چنین اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

طبق گزارش اداره فضای سایبری چین، از ۶۷ هزار حسابی که برای همیشه بسته شدند، تقریبا هشت هزار حساب به دلیل انتشار اخبار جعلی، شایعات و اطلاعات مضر حذف شدند.

حدود ۹۳۰ هزار حساب دیگر مجازات‌های کمتری از حذف همه دنبال کنندگان گرفته تا تعلیق یا لغو امتیازات سودآوری دریافت کردند. در یک پویش جداگانه، تنظیم گر چینی به تازگی بیش از ۱۰۰ هزار حساب کاربری را بسته که گفته می‌شود مجریان خبری و آژانس‌های رسانه‌ای را نادرست معرفی می‌کردند تا با افزایش پوشش اخبار جعلی برخط با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی مقابله کند.

اداره فضای سایبری چین روز جمعه اعلام کرد که آخرین کارزار آن‌ها تقریبا ۱۳ هزار حساب نظامی جعلی را با نام‌هایی مانند فرماندهی ارتش سرخ چین، نیروی ضد تروریسم چین و نیروی موشکی راهبردی هدف قرار داده است.

حدود ۲۵ هزار حساب دیگر برای جعل هویت نهاد‌های عمومی مانند مراکز کنترل بیماری و پیشگیری و موسسات تحقیقاتی دولتی هدف قرار گرفتند.

تقریبا ۱۸۷ هزار نفر به دلیل جعل هویت مشاغل رسانه‌های خبری مجازات شدند، در حالی که گفته می‌شود بیش از ۴۳۰ هزار مشاوره حرفه‌ای یا خدمات آموزشی بدون داشتن صلاحیت‌های حرفه‌ای مرتبط ارائه کرده اند.

حدود ۴۵ هزار حساب به دلیل موضوعات داغ، تعقیب نفوذ و کسب درآمد غیرقانونی بسته شدند.

این تنظیم کننده گفت: به طور فعال با امنیت عمومی، نظارت بر بازار و سایر بخش‌ها هماهنگ شده تا ضربه‌ای سنگین به جاعلان وارد و خودرسانه‌ای غیرقانونی را اصلاح کند. در عین حال، ما همچنین از اکثریت کاربران اینترنتی می‌خواهیم که فعالانه در نظارت و گزارش‌دهی خودرسانه‌ای غیرقانونی مشارکت کنند، سرنخ‌هایی را به ما بدهند و به طور مشترک فضای مجازی را پاک نگه دارند.

  • ۰۲/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">