ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین ۱۰۰ هزار حساب ناشر اخبار جعلی را می‌بندد

| شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

چین تلاش‌ها برای پاکسازی اینترنت از اخبار و شایعات نادرست را تشدید کرده و طی ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار حساب برخط را بسته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، تنظیم گر فضای مجازی چین اعلام کرد: این کشور تلاش‌ها برای پاکسازی اینترنت از اخبار و شایعات نادرست را تشدید کرده و طی ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار حساب برخط را که مجریان خبری و آژانس‌های رسانه‌ای را نادرست معرفی می‌کردند، بسته است.

اداره فضای سایبری چین (CAC) پویش ویژه‌ای را برای پاکسازی اطلاعات برخط با تمرکز بر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی که اخبار جعلی را منتشر و رسانه‌های تحت کنترل دولت را جعل می‌کنند، راه اندازی کرد.

این تنظیم گر اعلام کرد: از ۶ آوریل ۱۰۷ هزار حساب واحد‌های خبری جعلی و مجریان اخبار و ۸۳۵ هزار خبر جعلی را پاک کرده است. این پاکسازی در حالی انجام می‌شود که چین و کشور‌های سراسر جهان با هجوم پوشش خبری جعلی برخط دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از قوانین اجرایی برای مجازات مجرمان وجود دارد.

با این حال، انتشار اخبار در شبکه‌های اجتماعی چین به شدت کنترل می‌شود، با سکو‌هایی مانند Weibo مانند توئیتر که از هشتگ‌های موضوعی تولید شده توسط رسانه‌های دولتی حمایت می‌کنند، در حالی که هشتگ‌ها را درباره موضوعات یا حوادثی که پکن حساس می‌دانند، سانسور می‌کنند، حتی اگر ویروسی شوند.

اداره فضای سایبری چین گفت: در بررسی‌اش حساب‌هایی را پیدا کرده که با جعل صحنه‌های استودیوی خبری و تقلید از مجریان حرفه‌ای اخبار، با استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای ایجاد مجری‌هایی برای گمراه کردن مردم، خود را به عنوان رسانه‌های خبری معتبر  معرفی کرده بودند.

بر اساس بیانیه‌ای که اداره فضای سایبری چین روز دوشنبه در وب سایت خود منتشر کرد، اخبار جعلی شناسایی شده موضوعات داغی مانند حوادث اجتماعی و امور جاری بین المللی را پوشش می‌دهد.

تنظیم گر گفت: اداره فضای سایبری چین سکو‌های برخط را راهنمایی می‌کند تا از حقوق و منافع مشروع اکثر کاربران اینترنت برای به دست آوردن اخبار معتبر و واقعی محافظت کند.

دولت چین مرتبا دستور داده که اقدامات گسترده‌ای برای پاک کردن اینترنت از مطالب و زبان‌هایی که آن را نامناسب، توهین‌آمیز و تهدیدی برای مردم و مشاغل می‌داند، انجام دهند.

اداره فضای سایبری چین به تازگی متعهد شده که نظرات مخرب برخط را که به اعتبار کسب و کار‌ها و کارآفرینان لطمه می‌زند، سرکوب کند.

فناوری هوش مصنوعی مولد نوپا مانند چت‌جی‌پی‌تی لایه دیگری از احتیاط را معرفی کرده است. چین اخیرا مردی را در استان گانسو به اتهام استفاده از این چت بات برای تولید داستان جعلی درباره تصادف قطار دستگیر کرده است.

  • ۰۲/۰۲/۳۰

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">