ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاخ سفید اعلام کرده که میزان حملات سایبری موفق به نهادهای فدرال و دولتی در این کشور در سال 2019 نسبت به سال 2018 هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، گزارش جدید کاخ سفید نشان می دهد نهادهای دولتی فدرال در سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۱۱۰۷ حمله سایبری را ثبت کرده و گزارش کرده اند. اما تعداد این حملات در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۸۵۸۱ حمله بوده که در مقایسه با سال قبل از آن هشت درصد کاهش نشان می دهد.

گزارش یادشده توسط اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید تهیه شده و حاوی اطلاعاتی در مورد مشکلات امنیتی است که برای دهها نهاد دولتی در آمریکا رخ داده اند.

علت کاهش مختصر تعداد حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکا، کاهش موفقیت حملات موسوم به فیشینگ و ارتقای امنیت وب سایت های دولتی است که باعث شده نفوذ به رایانه ها و سرورهای دولتی دشوارتر شود. در مقابل برخی حملات به سازمان های دولتی بیشتر شده که از جمله آنها می توان به استفاده از حافظه های یو اس بی و هاردهای خارجی آلوده و اتصال آنها به رایانه های هدف اشاره کرد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۹، دولت آمریکا بودجه ای ۱۷ میلیارد دلاری را به تامین امنیت سایبری سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی اختصاص داده است.

  • ۹۹/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">