ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاربران اینترنت شناسایی نمی شوند

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۷:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر قابلیت شناسایی مراجعات کاربران اینترنت را در پایگاه مرکزی فیلترینگ کشور، رد کرد.
دکتر محمد سلیمانی به‌رغم یادآوری خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مبنی بر این‌که در اسناد شرکت فناوری اطلاعات (دیتا) وجود چنین امکانی تصریح شده است،‌ با اشاره به این‌که در برخی اخبار، شناسایی مراجعات کاربران به سایت‌های اینترنتی و چک کردن ایمیل‌های خصوصی افراد، از قابلیت‌های این سیستم عنوان شده است، اظهار داشت: این مرکز قابلیت چنین کارهایی را ندارد و هر نوع خبری را مبنی بر وجود چنین چیزی، تکذیب می‌کنم.
این در حالی است که امکان ثبت و گزارش گیری از کلیه دسترسی‌ها و اتفاقات رخ‌داده بر روی تجهیزات و توانائی تجزیه و تحلیل این log ها، امکان تشخیص این‌که URL مورد نظر در کدام گروه قرار گرفته است، امکان مدیریت گزارش (جست‌وجو، تغییر، حذف، ایجاد، تعریف سطوح دسترسی و نمایش سوابق) و امکان مدیریت و مانیتورینگ برای اپراتورها به صورت همزمان، از مشخصات این مرکز اعلام شده است.
درباره مشخصات سیستم جهت پشتیبانی از Client نیز قابلیت LOGگیری از مراجعات Client به همراه زمان‌های مراجعه به دیتابیس ذکر شده است.
با این اوصاف، اصل موضوع انکارناپذیر است؛ مگر آن‌که تاکید مسوولان امر، بر استفاده نکردن از این امکان تامین‌شده باشد.
وزیر ارتباطات همچنین درباره‌ی خدمات بانکداری الکترونیکی، به خبرنگار ایسنا گفت: آمادگی داریم تا در صورت نیاز بانک‌ها، نزدیک به 20 هزار پورت، در اختیارشان قرار دهیم.
او افزود: کارگروهی نیز در همین باره تشکیل شده و از روز گذشته اولین جلسه‌ی کاری خود را آغاز کرده است که در آن، نیازهای بانک‌ها به طور جزیی‌تر مطرح شده و ما با آن‌ها آشنا می‌شویم و به‌مرور، به برآوردن نیازها و فراهم آوردن زیرساخت‌ها خواهیم پرداخت تا این شبکه به حد مطلوب خود برسد.

  • ۸۵/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">