ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش استقبال از ایرانسل

| سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۸۵، ۰۷:۱۴ ب.ظ | ۳ نظر

خبرگزاری فارس: به دلیل عدم پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل در حدود نیمی از شهر تهران بویژه شمال تهران، بد قولی برخی فروشندگان در توزیع به موقع سیم کارت و نیز اعلام نرخ دقیق مکالمه با این نوع سیم کارت که در حدود 53 تومان ( با مالیات و عوارض) است، استقبال از سیم کارت 150 هزار تومانی با افت مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری به نقل از فعالان بازار سیم کارت تلفن همراه تهران، یکی از دلایل اصلی کاهش استقبال از سیم کارت ایرانسل موضوع اعتبار 20 هزار تومانی این نوع سیم کارت است.در این حالت اگر مشترک مورد نظر بیش از 200 هزار ریال با این سیم کارت مکالمه کند زودتر از موعد یک ماهه برای وی قبض پرداخت ارسال خواهد شد و مشترک باید ظرف 20 روز یا قبض را پرداخت کند و یا اینکه با تماس با این شرکت و یا نماینگی ایرانسل درخواست اعتبار بیشتر کند!

این در حالی است که سیم کارتهای معمولی دارای چنین حالتی نیستند و مشترک ظرف دو ماه به اندازه مکالمه متعهد به پرداخت قبض است.

در حال حاضر ساکنان منطقه شمال تهران و حتی برخی از نقاط شهر تبریز و مشهد از خرید این سیم کارت امتناع می‌کنند.در منطقه شمال تهران مقاومت بالایی در خصوص نصب آنتن‌های این شرکت وجود دارد.

یکی از فعالان بازار سیم کارت به خبرنگار فارس گفت: در ابتدا به دلیل تبلیغ ایرانسل استقبال خوبی از این نوع سیم کارت صورت گرفت ولی اکنون این عطش کاهش یافته و دیگر خبری از صف‌های روز نخست نیست.

وی ادامه داد: برخی به گمان گرانتر شدن سیم کارت 150 هزار تومانی اقدام به خرید تعداد بالای سیم کارت کرده بودند که با عدم تفاوت قیمت در بازار این افراد متضرر شده ‌اند.

این کارشناس بازار افزود: یکی از مسایل مربوط به ایرانسل عدم خرید این سیم کارت در بازار از سوی فروشنگان سیم کارت است.این تفاوت اصلی این سیم کارت با تالیا و سیم کارت دولتی است.در واقع خریدار سیم کارت 150 هزار تومانی صاحب اول و آخر این سیم کارت خواهد بود و نمی‌تواند آن را در حال حاضر به فروش برساند.

دارندگان سیم‌کارت ایرانسل شماره‌های غیررندی دارند که استفاده از آن را برای آنها مشکل کرده و بنا بر اظهاراتشان هنوز نتوانسته‌اند خود را با کد 0935 مطابقت دهند.

گزارش فارس حاکی است: بهای سیم کارت با کدهای مختلف در بازار نیز پس‌ از یک افت حدود 30 درصدی در حال بازگشت به قیمت قبلی خود است.
شگرد ایرانسل برای کسب درآمد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مخابرات تاکید کرد: شرکت ایرانسل تعریف جدیدی از روش post paid در قرارداد خود کرده است که با این روش بیشتر به دنبال کسب سود و منفعت است و این سیم کارت کاملا مشابه روش اعتباری است.

این کارشناس مخابرات به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه ایرانسل برای کسب درآمد بیشتر اقدام به تعریف و برداشت خاصی از روش post paid در ارایه خدمات خود کرده است.

وی ادامه داد: در روش فعلی ارایه سیم کارت 150 هزار تومانی سقف اعتباری 20 هزار تومانی برای این سیم کارت در نظر گرفته شده است و مشترک مجاز نیست بیش از 20 هزار تومان بدون افزایش اعتبار و پرداخت قبض مربوطه به مکالمه بپردازد.

این کارشناس مخابرات تصریح کرد: این نوع تعریف از روش post paid خود نوعی ترفند برای کسب درآمد پیش از ارایه خدمات است.چرا که مشترک با پرداخت 150 هزار تومان بدون احتساب مالیات و عوارض هزینه سیم کارت را پرداخته است.در واقع ایرانسل خیال خود را راحت کرده و به نوعی پول خود را جلوتر از مردم اخذ می‌کند.

وی تاکید کرد: شرکت ایراسنل اعلام کرده بود که سیم کارت 150 هزار تومانی همانند سیم کارت دولتی است و قطعی و شارژ نیاز ندارد ولی در واقع اینگونه نیست و پس از 20 روز از عدم پرداخت قبض نخست تلفن همراه مربوطه یکطرفه شده و پس 90 روز قطع کامل می‌شود.

این کارشناس مخابرات گفت: پیش بینی می‌شود که ایرانسل تا دو ماه دیگر بتواند تنها در مراکز استانهایی چون قم، کرمانشاه،اراک، همدان و نیز گیلان به ارایه خدمات بپردازد.

  • ۸۵/۰۸/۰۹

نظرات  (۳)

به این کارشناس مخابراتی بفرمایید که پولهایی جند صد هزار تومانی که اپراتور دولتی (MCI) از مردم گرفته از زمانی که پانصد هزار تومان بوده تا حالا که ادعا میکنه کاهش داده تعریف جدیدی از قیمت خرید سیم کارت نبود؟ بعلاوه این 20000 تومان به هیچ وجه قبلا دریافت نمی شود. بلکه در صورتی که مشترک 20000 تومان در ماه مصرف کرده باشد لازم است هزینه مکالمه اش راهمان زمان بپردازد. سیم کارت ایرانسل 150000 تومان است و اصلا نباید 170000 تومان بپردازید. سقف اعتبار امری رایج در دنیای ارتباطات است. از تجار بپرسید خواهند گفت که اپراتور دولتی نیز سقف اعتبار ماهانه دارد ولی مردم از آن اطلاع ندارند. خداییش چند نفر از استفاده کنندگان سیمکارت به سقف اعتبار خود میرسند؟ جدا چند نفر بیش از 6 ساعت در ماه با موبایل صحبت میکنند که به سقف 20000 تومان برسند. ضمنا ایرانسل هم اکنون نگرانی سقف اعتبار را برطرف کرده است.
ایرونیها خوشبختانه فرق دوغ و دوشاب رو خوب می فهمند اقای بظاهرررکارشناس ضمنا اگر سیمکارت تالیا و ایرانسل به بازار نیامده بود هنوزم بعضی ها و مافیای مربوطه یکه تاز بازار آشفته و آب گل آلود سیمکارت 4800000 ریالی الی یک میلیون تومانی بودند جوجه رو هم آخر پاییز می شمرند در پایان ضمن عرض تسلیت خدمت کلیه عزیزانی که سالها از این بازار سودهای میلیونی و لقمهء بخورونمیر کسب کرده اند به محضر مبارکشان می رسانم که دنیا به اخر نرسیده و همه جا پول مفت پیدا می شود مثلا بازار آهن سیمان مسکن وام سهام کوپن شهری و روستایی و....خلاصه هرجاکه بشود بازار سیاه درست گرد پس بیهوده داد و فریاد راه نندازید هنوز هم جا برای دلالها زیاده فقط باید فرصت طلب بود !!!!!!!!!!!
سقف مکالمه ایرانسل تا 50000تومان رسید ودر ضمن خود مخابرات هم در برنامه هایش قراره قراره به قول خودشونسیاست استفاده کنه. حداقل ایرانسل جواب مشکلهای ما رو میده .مخابرات چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">