ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک از هیئت نظارت خود درباره تعدیل راهبرد انتشار پست‌های کرونایی، مانند برچسب زدن یا کاهش رتبه اطلاعات نادرست به جای حذف آنها، مشورت گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از سی‌نت، فیس‌بوک روز سه‌شنبه اعلام کرد باتوجه به شرایط کرونا می خواهد سیاست هایش درباره انتشار محتوا را تعدیل کند. این شرکت تصمیم دارد به جای حذف کامل پست ها آنها را برچسب بزند یا رتبه آنها را تنزل ببخشد. این شرکت در حال بررسی این موضوع است و از مشاوره هیئت نظارت مستقل خودش درباره اصلاح سیاست ها در مورد اطلاعات نادرست کرونایی کمک خواسته است.

به گفته نیک کلگ، رئیس امور جهانی، این شرکت اکنون می‌خواهد این تغییر را ایجاد کند، زیرا بسیاری از کشورهای جهان به دنبال بازگشت به زندگی عادی‌تر هستند.

اما به منظور اجتناب از انتخاب اشتباه درباره این موضوع، فیس‌بوک به هیئت نظارت خود، روی آورده تا در مورد این شرایط تصمیم گیری کند.

فیس بوک سیاست خود را در مورد اطلاعات نادرست در اوایل سال 2020 با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان تغییر داد. این تغییر شامل حذف ادعاهای نادرست در مورد اثربخشی ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و قابلیت انتقال ویروس طراحی شده بود. در اواخر همان سال، هنگامی که واکسیناسیون علیه این بیماری آغاز شد، فیس بوک سیاست خود را برای حذف اطلاعات نادرست واکسن ها نیز به روز کرد. به گفته متا، این شرکت بیش از 25 میلیون محتوا از آغاز همه‌گیری حذف شده است.

اما اکنون، در بحبوحه تغییر سویه های کرونا و کاهش سهام این شرکت در سال جاری، متا به دنبال بازنگری در سیاست های خودش است و این کار با نظرات هیئت نظارت آغاز می شود.

این شرکت گفت: سیاست‌های استاندارد ما به دنبال محافظت از آزادی بیان و در عین حال جلوگیری از انتشار محتوای خطرناک است. اما حل تنش‌های ذاتی بین آزادی بیان و ایمنی مردم به‌ویژه وقتی با چالش‌های بی‌سابقه مانند همه گیری روبه‌رو می‌شویم، کار راحتی نیست.

دستورالعمل‌های تعدیل محتوای فیس‌بوک مدت‌هاست که موضوعی بحث‌برانگیز بوده، به طوری که در سال های اخیر این شرکت به محدود کردن آزادی بیان متهم شده است.

گفتنی است که هیئت نظارت مستقل متا شامل مشاوران حقوقی از اندیشکده های مختلف، اساتید دانشگاه های سراسر جهان، روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر است.

  • ۰۱/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">