ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کدام جلسه هم اندیشی؟

| دوشنبه, ۸ اسفند ۱۳۸۴، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - روز گذشته خبری از وزارت ارتباطات برای مطبوعات ارسال شد که در آن آمده بود «به‌دعوت معاونت IT وزارت ارتباطات، نخستین جلسه هم‌اندیشی شبکه اینترنت ملی، با حضور جمعی از کارشناسان، اساتید دانشگاه و دست‌اندرکاران این حوزه در محل کنفرانس این وزارتخانه برگزار شد.»

در خبر ارسالی نیز هیچ اثری از «هم‌اندیشی» به مفهومی که ما سراغ داریم نبود و تنها اسمی که از میان کارشناسان، اساتید دانشگاه و دست‌اندرکاران حاضر در جلسه یادشده به چشم می‌خورد نام ریاضی معاون IT وزارت ارتباطات یا همان دعوت‌کننده و طراح پروژه اینترانت ملی و نه اینترنت ملی بود.

بنابراین عنوان صحیح جلسه یادشده هم‌اندیشی نبوده و ظاهراً سخنرانی بوده است.

در این میان نکته بااهمیتی که وجود دارد این است که فراخوان این جلسه به ظاهر هم‌اندیشی چه زمانی و چگونه منتشر شده است که هیچ یک از همکاران مطبوعاتی که صد البته برخی از ایشان جایگاهی کارشناسی و صاحب نظر را نیز دارند از آن مطلع نشده و مجال حضور در این جلسه را نیافته‌اند.

به هر حال زمانی که در مورد موضوعی اطلاع‌رسانی عمومی نمی‌شود قطعاً می‌توان چنین نتیجه گرفت که مدعوین نشست یادشده محدود و گزینشی بوده‌اند چرا که دعوت عمومی از علاقه‌مندان به عمل نیامده است.

اینکه چه کسانی درجلسه یادشده بوده‌اند و پایه و اساس دعوت از ایشان چه بوده است نیز موضوع دیگری است. اگرچه نفس جلسه با توجه به مباحث تئوریک آن ظاهراً چندان نیز نمی‌توانسته پراهمیت باشد اما عدم اطلاع‌سانی عمومی و دعوت گزینشی وزارت ارتباطات از حضار که تعداد آنها نیز نامعلوم است می‌تواند احتمال استفاده‌های تبلیغاتی این وزارتخانه را درپی داشته باشد.

به هر حال طرح اینترانت ملی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شفاف‌سازی هرچه بیشتر فضا جهت اجرای آن دارای اهمیت به مراتب بیشتری نیز هست. مدیران وزارت ارتباطات نیز از این مهم غافل نشوند که اگرچه کم نیستند کارشناسان، روزنامه‌نگاران و صاحبنظرانی که با «طرح اولیه» اینترانت ملی موافق هستند اما عمده نگرانی‌ها و عدم اطمینان‌ها به حوزه اجرایی و نحوه شکل‌گیری بخش عملیاتی این طرح بازمی‌گردد که در زمان خود به آن پرداخته خواهد شد.

  • ۸۴/۱۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">