ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کدنویسی با هوش مصنوعی آغاز شد

| دوشنبه, ۷ فروردين ۱۴۰۲، ۰۴:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی به هوش مصنوعی ChatGPT خود اجازه داده است تا به اینترنت دسترسی داشته باشد.

خبرگزاری برنا؛ هوش مصنوعی مدل زبان، هنر‌های ارتباطی و حل مسئله را بر اساس مجموعه محدودی از داده‌های آموزشی به خود آموزش می‌دهد. اکنون با راه اندازی یک زیست بوم پلاگین، GPT با برخی توانایی‌های جدید و چشمگیر ارتقا پیدا می‌کند.
ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته و در نوامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد. این ربات از مدل‌های زبان بزرگ ساخته شده و با استفاده از روش های یادگیری نظارت شده و تقویتی به خوبی تنظیم شده است.

OpenAI یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی آمریکایی است که تحقیقات هوش مصنوعی را با هدف ترویج و توسعه هوش مصنوعی دوستانه انجام می‌دهد.
سیستم جدید به اینترنت دسترسی پیدا کرده است به این معنا که اگر تشخیص دهد که شما به اطلاعات به روزی نیاز دارید که در پایگاه دانش آن نیست، می‌تواند در وب گشت و گذار کند و به دنبال پاسخ باشد. برای انجام این کار، رشته‌های جستجوی مربوطه را فرموله می کند، آن‌ها را به بینگ می‌فرستد، به نتایج نگاه می کند و سپس پیوند‌هایی را که شایسته می‌داند می‌خواند تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسد.
در حال حاضر، نمی‌تواند فرم‌ها را پر کند یا هر کار دیگری را به صورت برخط انجام دهد. با این حال، OpenAI هر آنچه را که در جستجوی خود اتفاق می‌افتد از بقیه زیرساخت‌های خود جدا نگه می‌دارد تا مطمئن شود از وب‌گاه‌هایی که ایمن نیستند بازدید نمی‌کند. ثانیا، اکنون می‌تواند کدی را که می‌نویسد اجرا کند. OpenAI اکنون می‌تواند فایل‌ها را آپلود و دانلود کند؛ بنابراین اگر از آن سوالی بپرسید که نیاز به اعداد جدی دارد، اکنون می‌تواند یک نرم افزار را به طور خاص برای کار کدنویسی کند و آن کد را برای تکمیل کار شما اجرا کند. همچنین با این هوش مصنوعی می‌توان داده‌ها را در فایل خاصی به آن ارائه کرد و سامانه عملیات‌هایی را روی آن داده‌ها انجام داد و دوباره چیزی را به شما باز گرداند که شما درخواست می‌کنید.
برای مثال، افزونه‌های Expedia و OpenTable می‌توانند برای پروازها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و خودرو‌های کرایه‌ای جستجو و رزرو کنند. برخی دیگر از افزونه‌ها می‌توانند محصولات را پیدا و مقایسه کنند و سفارشات را تنظیم کنند. حتی یک افزونه به نام Wolfram|Alpha به قدرت‌های ریاضی و محاسباتی و همچنین جریان‌های داده‌های بی‌درنگ دسترسی می‌دهد.
در نهایت، یک افزونه دیگر به عنوان دروازه‌ای عمل می‌کند که از طریق آن هوش مصنوعی می‌تواند به ۵۰۰۰ برنامه دیگر از جمله Gmail، Google Sheets، Trello، HubSpot و Salesforce دسترسی داشته باشد. GPT با دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات شخصی و شرکتی و احتمالاً با انجام طیف وسیعی از وظایف، تبدیل به یک دستیار خارق العاده می‌شود.
خطرات بالقوه این فناوری استثنایی نیز کم نیست. اما با فرض اینکه این سیستم خوب عمل می‌کند باید برای توسعه هوش مصنوعی به آن‌ها اجازه رقابت داد. جالب اینجاست که با هر گامی که این فناوری برمی دارد قدرت‌ها و فرصت‌های باورنکردنی و خطرات بی سابقه‌ای به وجود می‌آورد.

  • ۰۲/۰۱/۰۷

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">