ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کسب رکورد رشد سالانه FTTH در آمریکای شمالی

| چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

سعید طاهری - انجمن فیبر پهن‌باند (FBA)، اخیرا نتایج نظرسنجی ارائه‌دهندگان فیبر در آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد. این پژوهش که توسط شرکت مشاوره و تحقیقات بازار RVA LLC انجام شده، نشان می‌دهد سال ۲۰۲۳ رکورد جدیدی برای بالاترین رشد سالانه فیبر به خانه (FTTH) ثبت کرده است.

به گزارش عصر ارتباط بنا به گفته مایک رندر، بنیانگذار و مدیرعامل RVA، تنها در سال گذشته، 9 میلیون خانه جدید توسط اپراتورهای شبکه به فیبر متصل شده‌اند،.

این نظرسنجی به چندین دسته از پیشرفت‌ها اشاره دارد که در صدر آنها، رکورد دسترسی به فیبر به خانه (FTTH) قرار دارد. تعداد خانه‌هایی که به فیبر متصل شده و به مصرف‌کنندگان در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شوند، در سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۳ درصد افزایش یافته و به ۷۸ میلیون خانه رسیده است.

اکنون فیبر پهن‌باند تقریبا ۶۹ میلیون خانه منحصر به فرد در ایالات متحده را پوشش می‌دهد (با حذف خانه‌هایی که بیش از یک‌بار به فیبر متصل شده‌اند.)

ارائه‌دهندگان فیبر در ایالات متحده، در مقایسه با خانه‌های منحصر به ‌فرد، میانگین نرخ دریافتی ۴۵.۴ درصدی را تجربه می‌کنند.

همچنین برخی آمارها  در سال ۲۰۲۳، از بهبود قابل توجه در نرخ پذیرش سال اول حکایت دارند.

به‌طور کلی، تعداد خانه‌های متصل‌شده به فیبر در کانادا، در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۲ درصد افزایش یافته و به ۱۲.۱ میلیون رسیده است. اکنون فیبر، ۱۱.۲ میلیون خانه منحصر به فرد در کانادا را پوشش می‌دهد و برآورد می‌شود نرخ پذیرش فیبر در کانادا، ۴۴.۶ درصد باشد (شامل ارائه‌دهندگان فعلی و ارائه‌دهندگان CLEC که از فیبر نصب‌شده توسط دیگران استفاده می‌کنند.)

تنوع در نوع ارائه‌دهندگان فیبر نیز به‌ویژه با معرفی ارائه‌دهندگان فیبر پهن‌باند برق روستایی در پنج سال گذشته، با گذشت زمان در حال افزایش است. با اینکه سهم کلی آنها از خانه‌های متصل‌شده، در حال حاضر کمترین میزان است و به ۲.۲ درصد می‌رسد اما ارائه‌دهندگان برق روستایی به سرعت وارد بازار فیبر پهن‌باند شده‌اند و اکنون تقریبا با خانه‌های متصل‌شده توسط شهرداری‌ها با رقم ۲.۷ درصد برابری می‌کند.

ارائه‌دهندگان فیبر اصلی تلفن (Tier 1) و مشتقات آن با ۶۴.۷ درصد از خانه‌های متصل‌شده پیشتاز هستند. ارائه‌دهندگان تلفن (Tier 2) و (Tier 3) نیز 11.3 درصد از خانه‌های متصل‌شده را دارا هستند و ارائه‌دهندگان رقابتی خصوصی، CLECها، ۹.۹ درصد و اپراتورهای کابلیMSO/Cable ، 9.1 درصد از خانه‌ها را پوشش می‌دهند.

پهنای باند فیبر، اکنون به طور قابل ‌توجهی، رسما از نیمه‌راه تامین فیبر برای تمام خانه‌های ایالات متحده، عبور کرده و به رقم 51.5 درصد از خانه‌های اصلی رسیده است.

فیبر پهن‌باند همچنین درصد رو به رشد از خانه‌های دوم یا اجاره‌های کوتاه‌مدت را نیز پوشش می‌دهد. شرکت RVA برآورد می‌کند که بازار کل باقی‌مانده برای فیبر به خانه (FTTH)، ممکن است بیش از ۱۰۰ میلیون خانه، یعنی شامل خانه‌هایی باشد که در بسیاری از مناطق، بیش از یک‌بار به فیبر متصل شده‌اند.

  • چالش‌هایی که تداوم دارند

با این حال، چالش‌ها، به‌ویژه برای ارائه‌دهندگان کوچک‌تر باقی است. بر اساس نظرسنجی امسال، بزرگ‌ترین مانع محسوس، در دسترس بودن نیروی کار و کیفیت پیمانکاران است. به دنبال آن، چالش‌های دیگر مانند افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز، نگرانی‌های مربوط به مواد و مصالح، مجوز، مقررات برابری، دسترسی و استقرار پهن‌باند (Broadband, Equity, Access & Deployment Program) BEAD و موارد دیگر وجود دارند.

دبورا کیش، معاون تحقیقات و توسعه نیروی کار FBA گفت: «ما سال‌هاست می‌دانیم که مزایای فیبر از هر فناوری پهن‌باند دیگری بیشتر است اما اینکه این نظرسنجی سالانه، این حقایق را تایید می‌کند، کاملا دلگرم‌کننده است. سال به سال، تحقیقات ما نشان می‌دهد ترجیح برای فیبر در حال افزایش است و اکوسیستم پهن‌باند فیبر در گسترش دسترسی به شبکه‌های پهن‌باند با کیفیت بالا موفق‌تر شده است. آخرین دوره‌های سرمایه‌گذاری فدرال و خصوصی به عنوان محرک‌های بزرگ برای دور بعدی موفقیت فیبر پهن‌باند عمل خواهند کرد.»

انجمن فیبر پهن‌باند، بزرگ‌ترین و تنها انجمن تجاری است که نماینده اکوسیستم فیبر شامل ارائه‌دهندگان خدمات، تولیدکنندگان، کارشناسان صنعت و متخصصان توسعه است که به پیشرفت استقرار فیبر پهن‌باند اختصاص دارد.

  • ۰۳/۰۴/۲۷

فیبرنوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">