ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشف 42 هزار اپلیکیشن جعلی در چین

| دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

اداره فضای سایبری چین بالغ‌بر 42 هزار برنامه جعلی را کشف و منهدم کرد.
به گزارش سایبربان؛ رگلاتور فضای سایبری چین روز جمعه اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از کمپین این کشور برای مبارزه با جرائم شبکه مخابراتی، پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری تقلبی را منهدم کرده است.

اداره فضای سایبری چین (CAC) اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 42 هزار اپلیکیشن تقلبی را بررسی و مسدود کرده و آن‌ها را در پایگاه داده ملی در دسته برنامه‌های کلاه‌برداری گنجانده است.

این رگلاتوری اضافه کرد: موارد متعددی را در مورد جعل وب‌سایت پیدا کرده ایم که کلاه‌برداران با تقلید از برخی شرکت‌های فناوری محبوب ازجمله JD Finance، بازوی غول تجارت الکترونیک JD.com، پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری تقلبی ایجاد کردند.

نهاد یادشده خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های برنامه‌ای و سایر پلتفرم‌ها نیز باید بررسی امنیتی دانلود برنامه را تقویت کنند تا از ماهیگیری اپلیکیشن‌های جعلی از آب‌ گل‌آلود و آسیب رساندن به کاربران اینترنت جلوگیری شود.

رسانه‌های دولتی چین در ماه آوریل گزارش دادند که تعداد موارد کلاه‌برداری از طریق مخابرات در این کشور از ژوئن 2021 به مدت 9 ماه متوالی کاهشی بوده است.

  • ۰۱/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">