ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشف 5 هزار سیم‌کارت بی‌هویت فعال در فارس

| يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

 سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در پی وصول شکایت های فراوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی،توهین ،افترا و برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی مردم، این موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای استان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا وی با اشاره به اینکه در ادامه بررسی این پرونده ها مشخص شد که در همه آنها متهمان از سیم کارت های جعلی و بدون هویت استفاده کرده اند،بیان کرد: در بررسی های تکمیلی مشخص شد که فردی سیمکارت های تلفن همراه را بصورت جعلی با هویت غیرواقعی و بنام اتباع کشورهای بیگانه از جمله پاکستان فعال کرده و این سیم کارت های فعال شده را در بازار سراسر کشور بفروش می رساند.
گودرزی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان پلیس به این نتیجه رسیدند که سیم کارت های فعال در یکی از خیابان های شیراز به صورت عمده توزیع می شود که در نهایت با اقدامات اطلاعاتی، توزیع کننده این سیم کارت ها در این شهر شناسایی و دستگیر و در بازدید از خودرو و منزل وی پنج هزار سیم کارت با هویت های جعلی کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه این فرد با همکاری یک متهم سابقه دار اقدام به تاسیس شرکتی در شهرستان فسا کرده که با نام این شرکت نیز تقاضای خرید هشت هزار سیم کارت کرد، گفت: متاسفانه این متهم موفق به فروش سه هزار سیمکارت فعال با هویت جعلی در بازار شده که بعضی از این سیمکارت ها تا 200 هزار تومان بفروش رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این سیمکارت ها بعد از دو ماه بصورت خودکار می سوخته و صرفا برای انجام جرم از آنها استفاده می شده، افزود: در ماه های گذشته یکی از مسئولان ارشد کشور نیز با استفاده از این سیمکارت ها تهدید شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">