ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس‌ پلیس‌ فتا خراسان‌ جنوبی‌ گفت: بیشترین‌ جرایم‌ سایبری‌ این استان‌ در زمینه‌ کلاهبرداری‌های‌ رایانه‌ای، برداشت‌های‌ اینترنتی‌ غیرمجاز از حساب‌های بانکی، هتک‌ حیثیت‌ و نشر اکاذیب، جرایم علیه صحت داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای، مزاحمت‌های‌ اینترنتی و تهدید است.

سرهنگ‌ قدرت الوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ وقوع‌ جرایم‌ سایبری در استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به‌ مدت مشابه‌ سال‌ قبل‌ ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی از کشف ۹۴ درصدی این جرایم در سال جاری خبر داد و گفت: میزان جرایم مالی در هشت ماه امسال ۲۷ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال بوده و ۴۹ درصد جرایم‌ مالی سایبری‌ مربوط‌ به‌ کلاهبرداری رایانه‌ای‌ است‌.

رئیس‌ پلیس‌ فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی‌ بیان کرد: کلاهبرداری‌ از طریق شگرد فروش‌ کالا با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آن در شبکه‌های اجتماعی، دریافت بیعانه در سایت‌های‌ ثبت‌ آگهی‌ رایگان‌ و شبکه‌های‌ اجتماعی، کلاهبرداری با ترفند کار منزل همچنین از طریق سایت‌های همسریابی از روش‌های‌ کلاهبرداری‌ رایج در فضای‌ مجازی‌ است‌.

وی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان افزود: ۲۱ درصد از جرایم سایبری استان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران بوده و برداشت غیرمجاز از طریق ارسال پیامک جعلی با عناوینی نظیر ابلاغیه قضایی، سامانه ثنا همچنین ارسال پیامک جعلی با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها از ترفندهای مجرمان سایبری در فضای مجازی است.

سرهنگ الوانی‌ با تاکید بر جدی گرفتن هشدارها از سوی مردم اظهار داشت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و همه تلاش خود را برای برقراری امنیت سایبری و آسودگی خاطر شهروندان به کار می‌بندد.

وی گفت: کاربران می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری از کارشناسان پلیس فتا راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های ‌موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌ فتا www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">