ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس دادگستری تیران و کرون گفت: کلاهبرداری‌های اینترنتی حجم پرونده‌های قضائی در این شهرستان را افزایش داده است.

به گزارش ایمنا از اصفهان، رضا عباسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تیران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: با توسعه فضای مجازی، جرایم جدیدی در این فضا تشکیل و افراد سودجو از این بستر برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداری‌های اینترنتی از جمله مصادیق جرایم فضای مجازی محسوب می‌شود که به دلیل عدم آگاهی و طمع حجم پرونده‌های قضائی این دسته از جرایم در تیران‌و کرون روبه رشد است.

رئیس دادگستری تیران و کرون ادامه‌داد: آموزش و هوشیاری افراد برای کاهش این دسته از جرایم مهم بوده تا اینکه افراد سودجو از این بستر و شرایط برای رسیدن به اهداف خود استفاده نکنند.

عباسی اضافه‌کرد: گاهی طمع افراد منجر به بزه‌دیدگی و یا مالباختگی آنان شده که شناخت واقعیت‌های اقتصادی و درآمدزایی مانع از گرفتاری در این مسیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم حائز اهمیت بوده که در این خصوص علاوه بر نقش دستگاه‌های فرهنگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شناخت و آگاهی افراد نیز بسیار مهم است.

رئیس دادگستری تیران و کرون به فرآیندهای قضائی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: ۹۸ درصد از اقدامات و مراحل قضائی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که ابلاغ و اعلام رأی دادگاه‌ها از جمله آن است.

عباسی ادامه داد: این چنین اقداماتی علاوه بر تسریع در رسیدگی به درخواست مردم در پیشگیری از سو استفاده‌ها نیز مؤثر بوده هزینه‌ها نیز کاهش یابد.

وی حفظ آبروی افراد با انجام ابلاغ الکترونیکی را مهم دانست و یادآور شد: دیگر مأمور پلیس برای انجام ابلاغ جلوی خانه کسی حاضر نمی‌شود و به صورت محرمانه‌ای کار از طریق سامانه انجام می‌گیرد.

رئیس دادگستری تیران و کرون کمک به رفع منازعات خانوادگی و عمومی با صلح و سازش را ضروری خواند و اذعان‌داشت: اعضای شوراهای حل اختلاف و معتمدین محلی در این خصوص نقش مهمی دارند.

وی یادآورشد: تیران و کرون در صلح و سازش موفقیت‌های خوبی را به دست آورده و با تشکیل دادگاه‌های صلح این اقدام توسعه می‌یابد.

  • ۰۳/۰۴/۰۱

جرایم مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">