ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمبریج آنالیتیکا سرانجام محکوم شد

| يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بعد از گذشت ۱۸ ماه از رسوایی شرکت کمبریج آنالیتیکا به طور رسمی حکم داد که این شرکت با جمع آوری داده های شخصی کاربران فیس بوک، آنها را فریب داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، در ماه جولای گذشته این کمیسیون این شرکت و نیز مدیرعامل آن الکساندر نیکس و الکساندر کوگان طراح اپلیکیشن کمبریج آنالیتیکا را به جمع آوری داده های خصوصی ده ها میلیون کاربر فیس بوک از طریق یک برنامه آزمون شخصیت افراد متهم کرده بود.

هدف از جمع آوری این اطلاعات زیر نظر گرفتن مخفیانه عملکرد کاربران فیس بوک و بررسی میزان محبوبیت دونالد ترامپ در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

این رسوایی که ابتدا در سال ۲۰۱۸ اخباری در مورد آن منتشر شد، باعث تحقیقات رسمی کنگره در مورد عملکرد فیس بوک شد و شخص مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک به کنگره احضار شده و در این زمینه شهادت داد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا قبلا به پرونده تخلفات رئیس این شرکت و برنامه نویس آن رسیدگی کرده بود و حالا به طور رسمی خود کمبریج آنالیتیکا را محکوم کرده است.

البته باید توجه داشت که این رای تنها جنبه نمادین دارد. زیرا کمبریج آنالیتیکا بعد از رسوایی مذکور به سرعت ورشکست شد و لذا از مدت ها قبل وجود خارجی ندارد و در هیچ یک از جلسات دادگاهی رسیدگی به تخلف خود نیز حضور نیافته است.

  • ۹۸/۰۹/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">