ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به‌رغم اطلاعیه اخیر واتس‌اپ مبنی‌بر به تعویق انداختن تغییر سیاست‌هایش درباره حریم خصوصی کاربران، کوچ میلیون‌ها نفر از کاربران این پیام‌رسان به دیگر گزینه‌های مشابه مانند سیگنال و تلگرام ادامه دارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سه هفته نخست ژانویه، بیش از ۷.۵ میلیون نفر به کاربران پیام‌رسان سیگنال در سراسر جهان افزوده شده است و ۲۵ میلیون کاربر جدید نیز به جمع کاربران پیام‌رسان تلگرام اضافه شده‌اند.

در جدیدترین اطلاعیه پیام‌رسان واتس‌اپ تاکید شده که انتشار «اطلاعات غلط» درباره سیاست‌های جدید، موجب نگرانی کاربران شده و به همین جهت اعمال این سیاست‌ها را که پیشتر قرار بود از ۸ فوریه (۲۰ بهمن امسال) اجرایی شود تا ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت سال آینده) به تعویق انداخته است.
به گزارش گاردین ولی توضیحات مبهم درباره به‌روز رسانی شرایط استفاده از خدمات این پیام‌رسان و همچنین پیشنهاد ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیر شرکت خودروسازی تسلا، برای مهاجرت به پیام‌رسان سیگنال سبب شد دانلود سیگنال و تلگرام در جهان به‌شدت افزایش پیدا کند.

این در حالی است که برخی کارشناسان بر این باورند که واتس‌اپ در مقایسه با رقیبش تلگرام در زمینه حریم خصوصی همچنان شرایط امن‌تری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

واتس‌اپ پیش از این به حدود دو میلیارد نفر کاربر خود اعلام کرده بود که برای ادامه استفاده از این اپلیکیشن، باید اجازه دهند که داده‌های شخصی‌شان با فیس‌بوک و اینستاگرام نیز به اشتراک گذاشته شود.

پیام‌رسان واتس‌اپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام هر دو زیرمجموعه فیس‌بوک هستند.

ابعاد خروج کاربران به قدری گسترده و زیان‌بار بوده است که ظاهرا جز به تعویق انداختن اعمال تغییرات جدید، راهی برای واتس‌اپ باقی نمانده است.

در ایران نیز پس از زمزمه‌هایی مبنی بر دانلود پیام‌رسان «سیگنال»، این پیام‌رسان به دستور «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» از فروشگا‌‌ه‌های آنلاین ایران حذف شد.

  • ۹۹/۱۱/۰۶

تلگرام

واتس‌اپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">