ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کوچ کالاهای قاچاق به فضای مجازی

| شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اذعان به عقب افتادگی سازمانهای نظاره گر برای کنترل قاچاق کالا از فضای مجازی گفت: این عقب افتادگی باعث شده مجرمان اجناس قاچاق را در این فضا عرضه کنند.

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع کالای لوازم خانگی قاچاق در فضای مجازی و مبادلات پولی از درگاه های بانک مرکزی در ارتباط تلفنی با سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

سرهنگ کاظمی در برنامه "صبح و گفتگو" با اشاره به عرضه لوازم خانگی قاچاق در فضای مجازی گفت: فضای مجازی بستر مناسبی برای فروش لوازم خانگی قاچاق توسط مجرمان شده بطوریکه تعدادی از مجرمان مانند سایر موضوعات به این فضا کوچ کرده اند.

وی افزود: مجرمان از بستر فضای مجازی و ویژگی های این فضا مانند ناشناس بودن و فرامرزی بودن موضوعات برای این کار استفاده لوازم و کالاهای قاچاق را در این فضا عرضه می کنند چراکه کنترل آن نسبت به حوزه واقعی دشوارتر است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اذعان به عقب افتادگی سازمانهای نظاره گر کنترلی در حوزه قاچاق کالا از فضای مجازی گفت: این عقب افتادگی باعث شده که افرادی به عناوین مختلف، اجناس مختلف عام حتی داروهای غیرمجاز و قاچاق را در این فضا عرضه کنند.

سرهنگ کاظمی اظهار کرد: پلیس فتا سالانه عملیات مقابله با قاچاق در این حوزه را به صورت ویژه و سازماندهی شده انجام می دهد و برخورد قانونی می کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس ضابط قضایی است و از نظر قانونی امکان برخورد مستقیم را ندارد افزود: پرونده های تخلفات به اندازه کافی تشکیل و به مراجع قضایی هم ارجاع داده شده اما مجرمان حرفه ای در انواع جرائم از نقاط ضعف سازمانها سوء استفاده می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">