ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صنعت ساخت گوشی تلفن همراه در جهان امسال برای اولین بار یک رشد تک رقمی داشت.

به گزارش رویترز، همین دو سال قبل صنعت تلفن همراه رشد 40 درصدی داشت. تقاضای چین بزرگترین بازار تلفن همراه جهان که زمانی عامل رشد جهانی این صنعت بود سال آینده ثابت خواهد بود.

شرکتهای سازنده گوشی همراه در سال 2016 به سمت انقراض پیش خواهند رفت. نرخ رشد این صنعت در سال جاری به کمتر از 10 درصد رسید. گوشیهای رده بالای اپل و سامسونگ بخش عمده این ضرر را متحمل شده اند در حالیکه شرکتهای نوپایی همچون شیائومی چین در حال جذب خریدار اولی‌ها هستند.

برندهای زیان دهی همچون HTC و سونی ممکن است مجبور شوند عطای این کار را به لقایش ببخشند. این رکود دو نکته را نشان می‌دهد؛ اول اینکه بازار اشباع شده است به طوریکه مالکان کنونی گوشیهای هوشمند در جهان بیشتر از خریدار اولی‌ها هستند. چین که 30 درصد تجارت جهانی تلفن همراه را به خود اختصاص می دهد در حال پیوستن به آمریکای شمالی و اروپای غربی به عنوان بازاری جایگزین است که فروش در آن ناشی از به‌روزرسانی است.

این یک خبر خوش برای سازندگان رده بالایی همچون اپل و سامسونگ است.

تحلیلگران موسسه کاناکورد جنیوتی گفتند: اپل که ارزش بازارش 600 میلیارد دلار برآورد می‌شود، 94 درصد سود این صنعت را در سه ماهه منتهی به سپتامبر به خود اختصاص داد. سامسونگ در حال حاضر تنها سازنده بزرگ گوشی‌های اندروید است که سوددهی دارد.

به گزارش ایسنا دوما خریدار اولیها در بازارهای نوظهور رشد این صنعت را تامین خواهند کرد. صادرات گوشی در خاورمیانه و آفریقا در سال 2015 نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش یافت. شرکتهای چیی همچون شیائومی و هوآوی که در سال جاری به رده سوم بزرگترین سازندگان گوشی همراه در جهان صعود کرده اند، با عرضه گوشی‌های اقتصادی به این بازارها ورود کرده اند. همچنین رقابت شدیدی در هند بین سازندگان بومی همچون میکرومکس و اینتکس با سامسونگ وجود دارد.

این شرکتها بدون حاشیه سود اپل یا مقیاس هوآوی احتمالا دوام نخواهند آورد. شرکت زیان‌ ده HTC در حال حاضر با وام یک میلیارد و 300 میلیون دلاری که رو به اتمام است، دوام آورده است. عرضه مدل 500 دلاری که این شرکت برای رقابت با آیفون روانه بازار کرده بعید است بتواند این شرکت را نجات دهد. تحلیلگران انتظار دارند سهم بازار جهانی HTC سال آینده بدون تغییر و در حدود یک درصد بماند.

همچنین شرکتهای زیان ده ژاپنی همچون سونی و کیوسرا نیز برای تعطیل کردن واحد های گوشی سازی خود که هیچ سود دهی ندارد تحت فشار خواهند بود. حتی شرکتی مثل بلکبری به عنوان یک پیشتاز در صنعت تلفن همراه اگر با اقبال مشتریان نسبت به تازه ترین محصولش روبرو نشود، ممکن است مجبور به کنار گذاشتن تجارت تلفن همراه شود. 2016 احتمالا شروع یک پایان برای خیلی ها خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">