ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزینه کار راه‌اندازی به نام؛ دایورت کن

| دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

هفته گذشته روز جهانی ارتباطات بود و کلی جشن برگزار شد، از این دور همی‌های الکی گرفته تا افتتاح هزاران طرح که نمی‌شه سر و تهشو پیدا کرد.

کانال‌های مختلف تلویزیون هم پر شده بود از برخی مدیرای وزارت ارتباطات که مثلا از طرف مجری‌ها داشتن خیلی خشن! به چالش کشیده می‌شدن. طرف سوال می‌کرد فلان پروژه به کجا رسید، مدیره جواب می‌داد خدمات گسترده‌ای انجام شده!

بعد من به عنوان مخاطب با دهان و چشم باز منتظر بودم مجری گیر بده که خب یعنی دقیقا چیکار کردین، که مجری می‌گفت، پرسش بعدی من درباره مشکل پیامک‌های تبلیغاتی هست، مدیره هم جواب می‌داد، در این مورد هم اقدامات زیادی انجام شده و ما همیشه در کنار مردم عزیر کشور هستیم و رضایت اونها بسیار برای ما مهم هست.

و بعد مجری طبق معمول می‌گفت، خیلی متشکر، وقت برنامه رو به پایان هست و خدانگهدار! خب مثلا با این تیپ مصاحبه‌ها انتظار داریم مردم واقعا از پای تلویزیون تکون نخورن!؟ کانال عوض نکنن و یهو سراغ ماهواره نرن که شاید مشکلاتشون رو کانالی اونور آبی پخش کنه؟

ظاهرا این روزها تو حوزه ICT از گزینه کار راه‌اندازی به نام دایورت کن، استفاده مطلوب زیادی میشه. خب به هر حال مدیرای این حوزه اگه با گزینه دایورت آشنا نباشن کی می‌خاد باشه؟

اما برای اونایی که ممکنه ندونن باید گفت، دایورت یک کلمه انگلیسی هست به معنی انتقال که بیشتر تو گوشی‌های موبایل کاربرد داره. مثلا وقتی کسی نخاد کسی باهاش تماس بگیره شمارش رو دایورت می‌کنه رو یه شماره دیگه و اون شماره می‌تونه به تماس‌ها پاسخ بده.

اما یه مدل دایورت هم هست که بهش می‌گن دایورت کن تو باقالیا. یعنی هر کی زنگ می‌زنه رو یه شماره‌ای که اصلا کسی جواب نمی‌ده یا اصلا خراب یا ناقص هست دایورت می‌شه و دست ملت دیگه به هیچی بند نیست.

حالا انگار به غیر از موبایل، گزینه دایورت تو ذهن برخی مدیرای ICT هم کاربرد پیدا کرده. این همه شرکت و مدیر و رسانه صبح تا شب دارن فریاد می‌زن، فلان چیز چی شد، بهان کار به کجا رسید، ما داریم از بین می‌ریم و ... بعد مدیرای محترم که گویی بیشتر وقتشون خارج از کشور هستن، اصلا به روی مبارک نمیارن و با هم قرار گذاشتن دایورت کنن.

اما آقایون یک چیز رو مد نظر قرار نمی‌دن که این دایورت با دایورت موبایل یه فرق بزرگ داره. تو دایورت موبایل فقط یک نفر دایورت می‌شه اما تو اخبار رسانه‌ها هزاران نفر دارن می‌بینن و می‌خونن و خب دایورتشون احتمالا هزینه بردار هست.

یه حسی خیلی قوی داره بهم میگه، مدیری که داره این مطلب رو می‌خونه الان یه پوزخند زده و تو دلش میگه، این آق فری هم عجب آدم سرخوشیه و بعد هم دایورت می‌کنه، می‌ره سراغ همایش یا سفر بعدی!

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۳/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">