ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گلایه کنکوری‌ها از سامانه آموزش و پرورش

| سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور سراسری جهت ثبت‌نام الزامی است اما امسال سامانه آموزش و پرورش با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود و داوطلبان نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و کد سابقه تحصیلی‌شان را دریافت کنند.

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با فارس درباره گلایه داوطلبان کنکور سراسری به عدم دریافت کد سابقه تحصیلی، اظهار کرد: دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور سراسری جهت ثبت‌نام الزامی است اما امسال سامانه آموزش و پرورش با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود و داوطلبان نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و کد سابقه تحصیلی‌شان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: یک سری از داوطلبان از سال‌های گذشته کد سابقه تحصیلی را دریافت کرده بودند؛ یعنی کد را داشتند و ثبت‌نام‌شان را انجام دادند اما این سامانه باید برای تمامی فارغ‌التحصیلان که امتحان نهایی داشته‌اند، در دسترس باشد.

 

*آموزش و پرورش قصد دارد بار سنگینی از امتحانات نهایی را بر دوش بگیرد

امرایی با بیان اینکه در حالی آموزش و پرورش قصد دارد بار سنگینی از امتحانات نهایی را بر دوش بگیرد که هنوز سامانه ارائه دهنده کد سابقه تحصیلی‌اش دچار اختلال است، افزود: در حقیقت یک سامانه ساده که کد سابقه تحصیلی می‌دهد، امکان ارائه خدمات ندارد، پس چگونه قرار است امتحانات نهایی سه سال پایانی برگزار شده و سامانه برای آنها ایجاد شود؟

وی با اشاره به استرس و اضطرابی که به داوطلبان کنکور برای ثبت‌نام آزمون سراسری ایجاد شده است، گفت: مشاهده کردیم به برخی داوطلبان کنکور گفتند که به مدرسه‌تان بروید و این کد را بگیرید و این در حالیست که در شرایط کرونا هستیم و برخی افراد، محل زندگی و محل تحصیل‌شان در دو منطقه یا استان متفاوت است؛ همچنین متأسفانه از طرفی گزارش شده است برخی از کدهایی که از سایت آموزش و پرورش استخراج شده، سایت سازمان سنجش نپذیرفته و اعلام کرده که اشتباه است.

 

*سایت‌های sahat  و dipcode دچار مشکل هستند

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به اینکه سایت‌های sahat  و dipcode دچار مشکل هستند، گفت: سایت سازمان سنجش هم در روزهای اول ایرادهای بسیاری داشت که گویا رفع شده است.

وی با تأکید بر اینکه شعار آزمون الکترونیکی ندهیم، اظهار کرد: هنوز تا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات سه سال پایانی به صورت نهایی، استاندارد و بر اساس ضوابط شورای عالی آموزش و پرورش فاصله داریم و مدیران جدید سازمان سنجش و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم بدانند این سیستم‌هایی که استفاده می‌کنند، ضعیف و ناقص هستند و باید به‌روز شوند و زیرساخت‌های لازم طراحی و فراهم شود تا بعدها این مشکلات در برگزاری آزمون ها و اعلام نتایج تکرار نشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">