ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گمرک تخصصی ICT در منطقه پیام ایجاد می‌شود

| سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کل گمرک ایران از ایجاد گمرک تخصصی ICT در استان البرز پس از فراهم شدن بستر سخت افزاری و نرم افزاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضوانی فر در جمع فعالان اقتصادی استان البرز اظهار داشت: با توجه به حضور شرکت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات در این منطقه، گمرک به شرط فراهم شدن بسترهای لازم از سوی سازمان‌های مرتبط با ICT، برای ارائه خدمات و تسهیلات گمرکی به واحدهای تولیدی آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های متعدد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی پیام، ایجاد گمرک تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این منطقه را ضروری دانست و تاکید کرد: پیش از ایجاد گمرک تخصصی در حوزه فناوری در این منطقه، اختصاص فضای مناسب برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به واحدهای تولیدی و انتخاب افراد دارای تخصص در این حوزه برای بکارگیری در گمرک تخصصی ضروری است که سازمان‌های مرتبط باید نسبت به فراهم کردن آن اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تسهیل گری و ارائه تسهیلات و خدمات مطلوب به ذینفعان و فعالان اقتصادی جزو اولویت‌های گمرک است، افزود: برنامه‌های عملیاتی گمرک در سال ۱۴۰۲ با توجه به شعار سال با هدف رفع موانع تولید در حوزه گمرک و کمک به فعالان اقتصادی برای رونق تولید و سهولت در تشریفات گمرکی است.

وی همچنین در خصوص درخواست فعالان اقتصادی استان البرز و شرکت‌های تولیدی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که خواهان انجام تشریفات گمرکی کالاهای خود در گمرک استان البرز بودند، گفت: در این خصوص کمیته‌ای با حضور مدیران مرتبط گمرک تشکیل خواهد شد، تا اقدامات لازم برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام در گمرک استان البرز انجام شود.

به گزارش مهر، در این نشست که در منطقه ویژه اقتصادی پیام و با حضور نمایندگان واحدهای تولیدی، اصناف مختلف و صاحبان صنایع و فعالان اقتصای برگزار شد، شرکت کنندگان مسائل و موارد خود در حوزه گمرک را بیان کردند و رئیس کل گمرک ایران نیز توضیحات لازم را ارائه داد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست رضا خورشیدی زاده سرپرست گمرک استان البرز به بیان گزارشی در زمینه عملکرد این گمرک در رویه‌های مختلف از جمله صادرات، واردات و ترانزیت پرداخت.

در این نشست همچنین معاون اقتصادی استانداری البرز، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام و نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز حضور داشتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">