ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوشی‌های 5G در راه بازار ایران هستند

| چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

پس از استقرار اولیه شبکه نسل پنجم اینترنت تلفن همراه، و وعده وزیر ارتباطات مبنی بر تجاری شدن خدمات نسل پنجم در مناطق پر جمعیت شهری تا قبل از پایان مسئولیت دولت، حالا نقش تلفن های همراه با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G پر رنگ تر از گذشته شده است.
به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل تبلت و لوازم جانبی، زمزمه‌های پیاده سازی اینترنت نسل پنج و گمانه زنی‌های پیرامون زمان تجاری شدن آن از ماه‌ها پیش، بسیاری از کاربران را به فکر تغییر و به روزرسانی تلفن همراه خود از نسل چهار به نسل پنج کرده است. این در حالیست که نوسانات قیمت ارز و شرایط پیرامون تامین و عرضه تلفن همراه باعث افزایش قیمت موبایل شده است  و برنامه ریزی کاربران برای ارتقاء نسل تلفن همراه خود را بر هم زده است. 
تصور عمومی این است که تلفن های همراهی که در حال حاضر از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کنند، مدل‌های گران‌قیمت با ارزشی بیشتر از 300 یورو دارند. در حالی‌که برخی از تولید کنندگان تلفن همراه مدل‌هایی از موبایل‌های با ارزش 300 یورو و کمتر از آن تولید و روانه بازار جهانی کرده اند که مجهز به چیپ ست نسل پنجم (5G) هستند. 

رضا قربانی رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجم واردکنندگان موبایل در اینباره  می‌گوید: معمولا تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی پیش از تجاری شدن فناوری‌های نوین اقدام به عرضه مدل‌های محدودی از محصولات خود، با پشتیبانی از آن فناوری می‌‌کنند. این اقدام به دلیل تحلیل بازخورد از مصرف کننده و بررسی نقاط قوت و ضعف خود در مواجهه با آن فناوری صورت می‌گیرد. البته بخشی از این اقدام نیز به قدرتنمایی در برابر رقبا بازمی‌گردد.

وی در ادامه ضمن اشاره به تغییر رویکرد تولید کنندگان پس از تجاری شدن فناوری جدید همچون 5G گفت: مسلما اگر فناوری نسل پنجم اینترنت همراه تجاری شود، کمپانی‌های بزرگ به سرعت اقدام به تولید مدل‌های میان رده با قابلیت پشتیبانی از این فناوری خواهند کرد. به این ترتیب مردم نباید از این بایت نگران باشند. چراکه با توسعه نسل پنجم اینترنت، ابزارهای مبتنی بر این فناوری نیز به سرعت و با قیمت ارزان‌تر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

قربانی متذکر شد: مطمعنا پس از تجاری شدن کامل 5G که وعده آن در ایران تا پایان دولت یازدهم داده شده است، هرکدام از تولیدکنندگان موبایل بین 10 تا 15 مدل مجهز به 5G در رنج میان رده تولید و روانه بازار خواهند کرد. و به صورت خودکار در موبایل‌های نسل بعدی، فناری 5G جایگزین 4G خواهد شد.
وی گفت: تا پایان سال 2020 و اوایل سال 2021 شاهد عرضه مدل‌هایی مجهز به 5G از هواوی، شیایومی و دیگر بندها خواهیم بود. که پس از آن با شکل گیری رقابت بین برندها، شاهد کاهش قیمت موبایل‌های 5G هستیم.
گفتنی است در حال حاضر برندهای شیائومی، پوکوفون و هواوی مدل‌های از موبایل‌های مجهز به 5G در بازار ایران عرضه کرده اند که ارزشی پایین تر از 300 یورو دارند.

  • ۹۹/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">