ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل، استارت‌آپ اسرائیلی بریزومتر (BreezoMeter) را با قیمت بیش از 200 میلیون دلار خریداری کرد.
به گزارش سایبربان؛ گوگل، استارت‌آپ اسرائیلی بریزومتر (BreezoMeter) را خریداری کرد؛ این غول فناوری در گفتگو با وبگاه تخصصی «CTech» این موضوع را تأیید کرد. هدف BreezoMeter نظارت بر کیفیت هوا و بهبود سلامت مردم با استفاده از داده‌های جوی است که از طریق ایستگاه‌های سنجش متعدد، هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به‌دست می‌آید که برای شناسایی و تشخیص انواع مختلف آلاینده‌ها آموزش دیده‌اند.

هزینه خرید هنوز فاش نشده اما کالکالیست (Calcalist) تخمین زد که بین 200 تا 250 میلیون دلار باشد.

گوگل به CTech گفت : «پس از فعالیت‌های چندین ساله خود در بخش‌هایی مانند بینش‌های زیست محیطی، موتور «Google Earth»، اکسپلورر (Explorer) و پروژه «Air View»، ما مشتاق هستیم که همچنان بینش‌های زیست محیطی را به مردم، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران در سراسر جهان ارائه دهیم.»

هدف فناوری BreezoMeter نظارت و گزارش کیفیت هوا و اطلاع رسانی به مردم است تا بتوانند اقدامات پیشگیرانه را زودتر از موعد انجام دهند. این شرکت در سال 2014 به‌وسیله ران کوربر (Ran Korber)، مدیرعامل مهندسی محیط زیست و امیل فیشر (Emil Fisher)، مدیر ارشد فناوری تأسیس شد.

BreezoMeter سری سوم سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری را در ماه ژوئن 2021 جمع‌آوری کرد و مجموع بودجه خود را به 45 میلیون دلار رساند.

این دور به‌وسیله «Fortissimo Capital» هدایت شد. «Entrée Capital» که از زمان تأسیس BreezoMeter همراه با سرمایه‌گذاران فعلی «JumpSpeed ​​Ventures»، «Launchpad Digital Health»، «AxessVentures»، «Goldacre Ventures» و «idinvest Partners» حمایت کرده نیز در این دور شرکت کردند.

شرکت‌هایی از جمله «AstraZeneca»، بوش (Bosch)، دایسون (Dyson)، ورایزون مدیا (Verizon Media)، «L'Oréal» و صدها شرکت دیگر، در حال حاضر از APIهای آلودگی هوا، گرده و آتش BreezoMeter برای ارائه توصیه‌های کیفیت هوا به مصرف‌کنندگان از طریق برنامه‌های تلفن همراه، دستگاه‌های اینترنت اشیای خانگی هوشمند، خودروها و سایر تجربیات مرتبط استفاده می‌کنند.

کوربر در مصاحبه با CTech توضیح داد : «آزمایش کیفیت هوا از اوایل دهه 1900 در دسترس بوده و متأسفانه سنسورهایی که ما به آنها تکیه می‌کنیم، پوشش محدودی دارند. حسگرها در اسرائیل از هم فاصله زیادی دارند و معمولاً فقط قادر به تشخیص یک نوع آلاینده هوا هستند، در حالیکه در ایالات متحده فقط در شهرهای بزرگ در دسترس هستند، اما کسانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند هیچ راهی برای بررسی کیفیت هوا ندارند.»

این شرکت فناوری توسعه داده که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند و همه آلاینده‌های منتشر شده از هر فعالیت خاصی را در نظر می‌گیرد.

همچنین داده‌های مربوط به تراکم ترافیک را جمع‌آوری و هر نوع آلاینده جوی، ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی، انتشار گازهای گلخانه‌ای نیروگاه‌ها و غیره، را شناسایی می‌کند.

مدیرعامل مهندسی محیط زیست خاطرنشان کرد : «ما در سال 2014 زودتر شروع کردیم و شاهد رشد آگاهی مردم درباره سلامتی بودیم، اما کووید-19 قطعاً تقاضای محصول ما را تسریع کرد. با این اوصاف، ما در سال‌های 2016 و 2017 شرکت‌های پیشرو داشته‌ایم که با ما همکاری می‌کنند، بنابراین وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، آگاهی از سلامت، عوامل استرس‌زای محیطی و چگونگی تأثیر آنها بر سلامت به نگرانی‌های بزرگ‌تری تبدیل شد. هدف ما این است که مردم را از محیط خود آگاه کنیم تا تأثیر بر محیط زیست را درک کنند و به آنها آموزش دهیم که چگونه و چه زمانی از دارو و محصولات بهداشتی به درستی استفاده کنند.»

  • ۰۱/۰۷/۰۱

هوش مصنوعی

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">