ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل: با مقامات هنگ‌کنگ همکاری نمی‌کنیم

| شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

گوگل اعلام کرده از این پس به درخواست مقامات هنگ کنگی برای دریافت اطلاعات کاربران پاسخ نمی دهد، اقدامی که در راستای تحریکات کاخ سفید بر علیه چین است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، به دنبال تصویب قانون جدید امنیت ملی چین که کنترل مقامات این کشور بر هنگ کنگ را افزایش می دهد گوگل اعلام کرده دیگر به درخواست های مقامات هنگ کنگی برای دریافت اطلاعات خصوصی کاربران پاسخ مثبت نمی دهد.

پیش از این فیس بوک و توئیتر هم دست به اقدام مشابهی زده بودند. شرکت های فناوری آمریکا معمولا با دولت این کشور همکاری های اطلاعاتی و امنیتی نزدیکی دارند و تابع سیاست های کاخ سفید در قبال دیگر کشورها هستند و با توجه به افزایش خصومت آمریکا بر علیه چین قصد دارند به دولت ترامپ در این زمینه یاری برسانند.

مقامات دولت های مختلف جهان برای دریافت اطلاعات اتباع خود که از خدمات گوگل و غیره استفاده می کنند درخواست هایی ارائه می کنند و این فرایند با همکاری وزارت دادگستری آمریکا صورت می گیرد و مستلزم ماه ها یا هفته ها صرف وقت است. مقامات هنگ کنگی و چینی هنوز واکنشی نسبت به این تغییر سیاست نشان نداده اند.

  • ۹۹/۰۵/۲۵

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">