ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک ریال هم از تکفا نگرفتیم

| يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۸۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ | ۱ نظر

مدیرکل دفتر آمار واطلاعات وزارت تعاون گفت: در سال گذشته چند طرح اساسی را در قالب ‌١٤ طرح بزرگ به تکفا ارایه دادیم و از تکفا درخواست بودجه‌ی ‌٥/١ میلیارد تومانی کردیم و علی رغم قول‌هایی که به ما داده شد حتی یک ریال هم از تکفا دریافت نکردیم.
«سعید قاضی» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پروژه‌ی شبکه‌ی پیام دولت اظهار داشت: هیات دولت به این نتیجه رسیده بود که لازم است ارتباطات الکترونیکی با کلیه‌ی وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها در فاز اول داشته باشیم و سیستم پیام دولت به تک تک وزارتخانه‌ها داده شد و هر وزارتخانه‌ای با خط اختصاص به هیات دولت متصل بود از این طریق کلیه‌ی مکاتبات انجام می‌شود.
قاضی یادآور شد: وزارت تعاون چهارمین مرکز رسمی‌ بود که سرور پیام دولت را خود به صورت مستقل پیاده‌سازی کرد، البته اختلاف نظرهایی میان مسؤولان ذی‌ربط وجود دارد که سرور مستقل در جایی نباشد بنابراین در حال حاضر این سرور مستقل در وزارت تعاون وجود ندارد، و در صورتی که ضرورت آن بسیار احساس می‌شود .
وی درباره‌ی هزینه‌ی این پروژه گفت: برای پیاده سازی نرم افزار سرور آن کمتر از دو میلیون تومان هزینه شد .
وی طرح e-learning را از دیگری پروژه‌های نیمه تمام وزارتخانه که با همکاری دفتر آمار و اطلاعات و دفتر آموزش انجام می‌شود ، ذکر کرد که بودجه‌ی آن از تکفا داده شده و امیدوارم این طرح در سال ‌٨٤ انجام شود .
وی با اشاره به طرح سرشماری وزارت تعاون گفت: این طرح در حد عملیات میدانی انجام شده و به واسطه‌ی عدم تامین بودجه به مرحله‌ی استخراج انتشار کشیده نشد و علی‌رغم این که این طرح مورد نیاز وزارتخانه و مرکز آمار به اطلاعات حاصل از این سرشماری نیاز ضروری دارد در صورت اتمام سرشماری سهم بخش تعاون به صورت علمی‌استخراج می‌شود .
وی در پایان با بیان این که گام‌های اساسی در جهت تحقق دولت الکترونیکی برداشته‌ایم گفت: در سال گذشته چند طرح اساسی را در قالب ‌١٤ طرح بزرگ به تکفا ارایه دادیم و از تکفا درخواست بودجه‌ی ‌٥/١ میلیارد تومانی کردیم و علی رغم قول‌هایی که به ما داده شد حتی یک ریال هم از تکفا دریافت نکردیم و در آخرین لحظات قول پرداخت بود جه‌ی ‌٢٥٠ میلیون تومانی را به ما دادند که بعد از آن اعلام کردند که پرداخت این هزینه نیز ممکن نیست .

  • ۸۴/۰۹/۲۰

نظرات  (۱)

  • محمد رجبی
  • خدای من - تو را شکر که آقای قاضی فرصت نیافتند پروزه های تکراری و زاید و به دور از وظایف وزارت تعاون را ادامه دهند.ممنونتیم. خداجون - قربانت بروم تو چقدر انسان ... داری؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">