ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

12 درصد پهنای باندکشور صرف تلگرام می‌شود

| سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پژوهشی مرکز مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی به مضرات شبکه های اجتماعی غیر ایرانی اشاره کرد و گفت: 12 درصد پهنای باند کشور صرف تلگرام می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد فروهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با موضوع فضای مجازی و سبک زندگی افزود: این موضوع جای نگرانی دارد و اقدامات لازم برای جایگزینی شبکه های اجتماعی بومی باید صورت گیرد.
وی اظهار کرد: شبکه های اجتماعی نگرانی جدی در بین خانواده ها ایجاد کرده و سبب بروز آسیب هائی شده است که سخت می شود آنها را جبران کرد.
فروهر به نبود نظارت بر شبکه های اجتماعی غیر ایرانی اشاره کرد و گفت: این شبکه ها با کمترین نظارت در داخل کشور در حال فعالیت هستند که این نقیصه باید جبران شود.
وی همچنین از اهمیت نقش نخبگان در ایجاد و راه اندازی شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موثر سخن گفت و این پرسش را مطرح کرد: چرا خودمان نتوانستیم شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی راه اندازی کنیم تا مردم به سمت شبکه های اجتماعی غیر ایرانی نروند.
معاون پژوهشی مرکز مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت: ابزار انگاری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مشکلات فراوانی را برای مردم به بار آورده که این برداشت غلط باید اصلاح شود. غفلت هائی در این مسیر صورت گرفته است و اگر این روند امتداد یابد نمی توان ضررهای ناشی از این کار را جبران کرد.
وی گفت: دین اسلام استفاده از تکنولوژی و فناوری های پیشرفته را منع نکرده اما عقل سلیم اجازه نمی دهد که از ابزارهایی استفاده کنیم که می تواند آسیب های جدی برای ما بوجود آورد.

** راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باید به مطالبه ملی تبدیل شود
وی با بیان این که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور باید به مطالبه ملی تبدیل شود، خواستار تسریع در راه اندازی این شبکه شد.
فروهر به تدوین لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این برنامه توجه جدی به شبکه ملی اطلاعات نشده و موضوعاتی مانند زیرساخت و فروش پهنای باند و ترافیک مورد اهتمام قرار گرفته است.
وی با اشاره به این که محتوا باید مقدم بر زیرساخت باشد، اظهار کرد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات علاوه بر ایجاد امنیت، شاهد توسعه محتوای مناسب با فرهنگ ملی و اسلامی خواهیم بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">