ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۱۲۱ طراح «سایت قمار» دستگیر شدند

| دوشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۲، ۰۴:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری ۱۲۱ طراح و دائرکننده «سایت قمار و شرط‌بندی» در استان طی ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: این افراد تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه استان افزود: بر اساس ماده ۷۰۸ قانون مجازات اسلامی دائر کردن سایت شرط‌بندی و قمار در فضای مجازی جُرم محسوب می‌شود و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا مُوظف به رصد اینگونه سایت‌ها، مسدودسازی و معرفی گردانندگان آنها به مرجع قضایی است.

وی در باره اقدامات پلیس برای برخورد با اینگونه سایت‌ها گفت: با تلاش کارشناسان پلیس در ۹ ماه سال جاری ۲۹۸ سایت فعال در این زمینه نیز مسدود شد.

سرهنگ مرتضوی، گردش مالی این سایت‌ها را ۳۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیشتر فعالیت سایت‌های شرط‌بندی بر سر مسابقات ورزشی است و افراد دستگیر شده ساکن اصفهان و در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند.

این مقام انتظامی با هشدار به کسانی که در این سایت‌ها عضو شده و به پیش بینی نتایج مسابقات ورزشی پرداخته و در پی آن با بُرد و باخت، مالی را اندوخته‌اند، گفت: این عمل آنها نیز مشمول مجازات جُرم شرط‌بندی و قمار است.

وی تصریح کرد: افرادی که در این سایت‌ها بعنوان بازدیدکننده عضو شده و در اعلام و پیش‌بینی نتایج مسابقات مشارکت می‌کنند نیز مانند طراحان و دایرکنندگان سایت‌ها مُجرم محسوب می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مُجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری یا سایت اینترنتی پلیس فتا فراجا اطلاع‌رسانی کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">