ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۱۶۲۲ ماینر غیرمجاز شناسایی شدند

| سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی صنعت برق با اشاره به شناسایی ۱۶۲۲ مرکز غیرمجاز رمزارز، از مصرف ۲۶۰مگاواتی این مراکز خبر داد.
به گزارش تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌ها و ورود جبهه هوای سرد، برنامه‌ریزی‌های لازم با وزارت نفت برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها به‌عمل آمده است.

وی افزود: علاوه بر این، پیش‌بینی شده است بتوانیم از ظرفیت‌های دیگر مدیریت مصرف در این روزها استفاده کنیم و به‌نظر می‌رسد با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که در خصوص کاهش مصرف با اقدامات ساده‌ انجام شده است، این دوره را بدون قطعی برق و خاموشی پشت‌سر بگذاریم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه برای شرایط سخت نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط سخت شد و محدودیت‌هایی در تأمین سوخت نیروگاه‌ها به‌وجود آمد، حتماً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همه مردم می‌توانند در اصلاح الگوی مصرف کمک کنند، یادآور شد: بخش‌های اداری می‌توانند دمای مورد نیاز ساختمان‌ها را در حد استاندارد تنظیم کنند، در بخش صنعت نیز برنامه‌ریزی محدودیت استفاده را در این روزها داریم و ان‌شاءالله بعد از این شرایط فرصت استفاده بیشتر از برق را برای این گروه فراهم می‌کنیم تا خللی به تولید آنها وارد نشود.

رجبی مشهدی تصریح کرد: با مجموعه اقدامات انجام‌شده از جمله تعدیل روشنایی معابر بین‌شهری و همچنین شناسایی مقداری از رمزهای غیرمجاز توانستیم صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای به دست بیاوریم که امیدواریم این اقدامات شرایط را برای تأمین پایدار برق در روزهای آینده فراهم کند.

وی در خصوص موضوع رمزارزها نیز گفت: طبق اطلاع‌رسانی‌ها 310 مگاوات انشعاب مجاز رمزارزها بوده است که از این مقدار 200 مگاوات مصرف برق داشتند و در این شرایط توافق کردیم مصرف خود را به‌مدت دو هفته قطع یا محدود کنند تا شرایط را برای مصرف آنها در ماه‌های آتی فراهم کنیم.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: علاوه بر آن‌، طی چند ماه گذشته 1622 مرکز غیرمجاز رمزارز با 260 مگاوات مصرف شناسایی شد که خوشبختانه در یک هفته گذشته موفق شدیم با شناسایی صورت‌گرفته، 95 مگاوات صرفه‌جویی رمزارز را داشته باشیم، در بخش روشنایی معابر نیز حدود 300 مگاوات صرفه‌جویی داشتیم که قطعاً این کار تا زمان برطرف شدن محدودیت‌های سوخت استمرار خواهد داشت.

وی یادآور شد: در بزرگراه‌ها و معابری که تعدد عابر در آنجا باشد روشنایی را در حد ضرورت نگه می‌داریم، اما در اماکن‌ حادثه‌خیز به‌تشخیص پلیس راهور روشنایی وجود داشته است و در سایر نقاط تعدیل خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه حدود 10 درصد از مصرف در بخش خانگی قابل کاهش است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر یک تا دو درصد از مصرف بخش خانگی کاهش مصرف پیدا کرده است و قطعاً اگر سطح اطلاع‌رسانی به‌صورت گسترده انجام شود‌، می‌توانیم همان 10 درصد کاهش مصرف را داشته باشیم.

  • ۹۹/۱۰/۳۰

ماینینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">