ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۲۰ میلیارد تراکنش در شتاب انجام می‌شود

| دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امسال ۲۰ میلیارد تراکنش در شبکه بانکداری الکترونیک کشور انجام می‌شود.

به گزارش فارس، ولی‌الله سیف در سومین همایش بانکداری الکترونیک با اشاره به وظایف بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین گفت: پس از بحران سال 2008 سه وظیفه برای بانک مرکزی پیش‌بینی شد یکی از آنها سیاست‌های پولی است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی پولی دغدغه اصلی حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم است و یکی دیگر از وظایف نظام‌های پرداخت تسویه است که وظیفه آن تسویه و تسهیل مبادلات است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بر این اساس ورود بانک مرکزی به مباحث الکترونیک به عنوان مسئله حاشیه‌ای نیست، بلکه یکی از اولویت‌های اساسی و اصلی این نهاد به شمار می‌رود.

سیف با اشاره به رشد کمی و کیفی بانکداری الکترونیک در دو دهه اخیر گفت: امسال در مجموع 20 میلیارد تراکنش مبادله خواهد شد و با وجود بلوغ نسبی شبکه، جهش‌های آماری همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از تراکنش‌ها ارزش افزوده چندانی ندارند و به همین دلیل باید از راه‌های دیگری برای عملیاتی کردن آنها به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: تدبیر افزایش وضعیت‌ها نیست بلکه استفاده بهینه از ظرفیت موجود است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: شبکه واحد پرداخت کارتی شاپرک یک ساله شده و توانسته به خوبی اهداف پیش‌بینی شده خود را محقق کند.

وی با اشاره به سامانه پیام‌رسانی الکترونیکی (سپام) گفت: این ابزار زمینه‌ای را تهیه کرده تا اطلاعات مالی به خوبی استحصال شود و با پوشش ضمانت‌نامه‌ها و اسناد ارزی در آینده گسترش بیشتری خواهد یافت.

وی به عملیاتی شدن چکاوک و کیف پول الکترونیکی اشاره کرد و گفت: کیف پول الکترونیکی برای پوشش پرداخت‌های ریز و سامانه سپام زیرساخت‌های لازم را برای این امر فراهم کرده است.

  • ۹۲/۱۰/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">