ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس یک گزارش جدید سه درصد از ماهواره های طرح استارلینک شرکت اسپیس ایکس که قرار است خدمات اینترنت ماهواره ای ارائه کنند، به درستی عمل نکرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از اسلش گیر، بررسی عملکرد ماهواره های استارلینک نشان می دهد سه درصد از آنها در حال گردش به دور مدار زمین نیستند و لذا می توان نتیجه گرفت که این ماهواره ها از کار افتاده اند.

اسپیس ایکس در تلاش است جلوی برخورد این ماهواره ها با دیگر ماهواره های موجود در فضا و وقوع هر گونه سانحه و مشکلی را بگیرد.

متخصصان می گویند از کار افتادن سه درصد از ماهواره های استارلینک رقم چشمگیری محسوب نمی شود. تعداد کل ماهواره های این شرکت که در طرح استارلینک مورد استفاده قرار می گیرند به ۱۲۰۰ واحد می رسد. قرار است ظرف چند ماه آینده ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای با استفاده از ماهواره های اسپیس ایکس آغاز شود.

الون ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس گفته است ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای در دیگر کشورها به جلب موافقت رگولاتوری هر یک از این کشورها بستگی دارد. اولین بار در می سال ۲۰۱۹ شصت ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شدند و تا به حال ۷۷۵ ماهواره بدین منظور در فضا قرار گرفته اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">